Selasa, 15 Februari 2011

Apa jadi kisah 'MC' Cikgu Maarof

PILIHAN raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Tenang sudah berlalu dan masyarakat di Labis telah kembali seperti sedia kala selepas kawasan tersebut dilanda banjir yang berlaku pada hari pengundian.

Namun demikian, isu besar yang berbangkit semasa pilihan raya terbabit masih belum selesai. Tentunya ramai yang mahu tahu perkembangan semasa berkaitan suami calon Pas, Cikgu Maarof Abd. Mutalib.

Sebelum ini tiada siapa pun yang mengenali Cikgu Maarof tetapi selepas isterinya Normala Sudirman bertanding sebagai calon Pas dalam pilihan raya Tenang, maka nama Cikgu Maarof mula menjalar sehinggakan saya melihat populariti beliau lebih banyak daripada Normala sendiri.

Malangnya satu demi satu keburukan terdedah sehinggakan profesion perguruan turut tercalar ekoran perlakuan mengaibkan seorang guru.

Media mendedahkan bahawa Cikgu Maarof mengambil cuti sehingga tiga sijil cuti sakit selama 21 hari sedangkan dalam masa yang sama dia dilihat siuman, sihat dan gembira bersama-sama jentera Pas.

Sebagai orang awam yang sayangkan anak bangsa, agama dan negara, saya meminta kerajaan khususnya Kementerian Pelajaran mengambil tindakan berat ke atas Cikgu Maarof yang bukan hanya tidak mengambil endah berkaitan tugas malah sanggup menipu kononnya dia sakit.

Lebih teruk lagi dia tergamak berkempen bersama jentera Pas yang terang-terang untuk melawan kerajaan.

INGIN TAHU

Bukit Jalil, Selangor


Utusan Malaysia Online: 15 Februari 2011



3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Udah-udah le tu....

gurubengang berkata...

[Lebih teruk lagi dia tergamak berkempen bersama jentera Pas yang terang-terang untuk melawan kerajaan.]

kenyataan yg amat putar belit, menghasut, dungu dan pembohong. Melawan BN bukannya lawan kerajaan Malaysia, ramai sungguh rakyat Malaysia ni jahil nk membezakan kerajaan dan parti. Menyokong mana2 parti adalah hak asasi manusia.

[...malah sanggup menipu kononnya dia sakit.]

Ayat ni pula boleh menjurus pada fitnah dan menjadikan diri penulis seorang fasik, apakah penulis tahu bahawa si Maarof itu menipu?

Harap surat ini tidak dikarang guru, kerana jelas menunjukkan ketaksuban yang melampau, kegagalan menaakul dengan waras serta kerendahan IQ si penulis.

Terima kasih

Tanpa Nama berkata...

Saya lihat sumbangan terbesar beliau& isteri kpd allah adlh mengajar mereka yg jahil tentang hukum bersalam.

Sokonglah mana-mana pun yg cikgu suka. Demokrasi..