Isnin, 21 November 2011

Majlis graduasi suntik motivasi

MAJLIS Graduasi Tahun Enam Sekolah Kebangsaan (SK) Bandar Tasik Kesuma berjaya memberi suntikan motivasi, dorongan dan membakar semangat mereka untuk mencapai menjadi insan cemerlang dalam pelbagai bidang pada masa hadapan.

Guru Besarnya, Rusda Mosdaram berkata, majlis itu diadakan bagi memberi penghargaan atas usaha keras murid-murid yang telah berusaha menamatkan pengajian selama tempoh enam tahun di sekolah tersebut.

"Tempoh ini diharap dapat memberi persediaan yang mencukupi bagi murid-murid berkenaan untuk melangkah ke alam sekolah menengah yang lebih mencabar dan memerlukan daya usaha yang tinggi," katanya ketika berucap pada majlis itu di Beranang, Selangor, baru-baru ini.

Hadir sama Yang Dipertua Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) sekolah, Norazman Mat Kalam dan Naib Yang Dipertuanya, Abd. Rashid Abd. Aziz.

Menurut Rusda, majlis itu juga diadakan sebagai satu lakaran sejarah bagi murid-murid tersebut agar mereka mempunyai memori terindah semasa di alam sekolah rendah yang mampu diingati hingga mereka dewasa kelak.

"Usaha gigih guru-guru dalam memberi didikan terbaik kepada semua murid tanpa mengira penat lelah hanya mampu dibalas dengan hasil pencapaian cemerlang yang diperoleh dalam Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR)," jelasnya.

Sementara itu, Norazman dalam ucapannya berharap agar usaha keras murid dalam menimba ilmu serta kegigihan guru dalam memberi didikan akan dapat diteruskan bagi menjamin kelangsungan kecemerlangan sekolah.

"Kecemerlangan ini juga tidak akan hanya mampu dicapai tanpa sokongan dan dorongan serta didikan yang baik oleh ibu bapa semasa berada di rumah.

"Oleh yang demikian, diharapkan agar kecemerlangan pencapaian murid-murid di sekolah ini akan terus dikekalkan atau ditingkatkan lagi pada masa hadapan," ujarnya.

Pada majlis sama, pihak sekolah turut mengumumkan keputusan UPSR 2011 yang diumumkan serentak di seluruh negara pada hari tersebut.

Seramai 51 daripada 372 jumlah keseluruhan murid sekolah itu yang menduduki UPSR 2011 menerima keputusan cemerlang 5A.

Utusan Malaysia Online: 21 November 2011

Tiada ulasan: