Sabtu, 24 September 2011

Pegawai kanan JPN terharu terima anugerah

KUANTAN 23 Sept. - Ketua Sektor Pendidikan Swasta dan Pendidikan Khas di Jabatan Pelajaran Negeri Pahang, Aznan Mohamed terharu apabila terpilih menerima Anugerah Perkhidmatan Cemerlang (APC) 2010 jabatan itu semalam.

Beliau yang berkhidmat sejak 30 tahun lalu, bersyukur dengan anugerah tersebut dan menganggapnya sebagai hadiah sempena persaraannya.

Menurut Aznan, walaupun hanya berpeluang memegang jawatan sebagai Ketua Sektor Pendidikan Swasta dan Pendidikan Khas selama setahun, namun banyak perkara dapat dilakukannya untuk sektor itu.

"Saya gembira dan terharu dengan anugerah yang diterima dan pastinya ia sesuatu yang cukup bermakna dalam hidup saya.

"Di kesempatan ini saya mengucapkan terima kasih kepada seluruh warga Jabatan Pelajaran Negeri (JPN) di atas sokongan dan kerjasama yang diberikan sepanjang berkhidmat di sini," katanya ketika ditemui pada Majlis Anugerah Perkhidmatan Cemerlang dan Jamuan Hari Raya Aidilfitri di Indera Mahkota semalam.

Hadir menyampaikan anugerah kepada 33 staf dan pegawai jabatan itu ialah Pengarah Pelajaran Pahang, Datuk Mazlan Mohamad dan Timbalannya, Yahya Zainal Abidin.

Sementara itu Mazlan dalam ucapannya berkata, anugerah perkhidmatan cemerlang diberikan kepada kakitangan yang menunjukkan prestasi cemerlang berdasarkan kriteria yang ditetapkan.

Beliau turut memuji usaha golongan pendidik Pahang yang sentiasa komited dalam melaksanakan tugas bagi memastikan mereka menduduki tempat terbaik.

"Saya juga bangga dengan perkhidmatan yang diberikan staf termasuk di kawasan luar bandar, semuanya memainkan peranan yang betul dan baik," jelasnya.

Utusan Malaysia Online: 24 September 2011

Tiada ulasan: