Isnin, 12 September 2011

Sharifah Aini rai persaraan guru besar SK Kampung Tunku


Ainon Abdullah diiringi masuk ke kereta selepas majlis meraikan persaraannya di SK Kampung Tunku, Petaling Jaya, Selangor baru-baru ini.


PENYANYI terkenal tanah air, Datuk Sharifah Aini membuat persembahan istimewa untuk meraikan persaraan Guru Besar Cemerlang Sekolah Kebangsaan (SK) Kampung Tunku, Ainon Abdullah di Petaling Jaya, Selangor baru-baru ini.

Persembahan selama setengah jam penyanyi pujaan Ainon itu diadakan sebagai usaha pihak sekolah untuk memberi penghargaan terakhir atas segala sumbangan dan pengorbanannya mengharumkan nama sekolah.

Dalam ucapannya Ainon berkata, dia berasa sangat gembira namun tetap sedih dan terharu kerana bakal meninggalkan sekolah yang telah mengabadikan terlalu banyak kenangan pahit dan manis baginya.

"Semoga kecemerlangan sekolah akan dapat diteruskan oleh para guru yang menggalas tanggungjawab besar dalam memastikan ia dikekal atau dipertingkatkan pada masa hadapan.

"Teruskanlah usaha membawa nama sekolah ke satu tahap kecemerlangan yang membanggakan dan pada masa yang sama dapat melahirkan murid-murid cemerlang dalam bidang akademik mahupun kokurikulum," kata guru Bahasa Inggeris kelahiran Johor Bahru ini.

Ainon telah berkhidmat selama 35 tahun tujuh bulan sebagai guru di 11 buah sekolah di Johor, Pahang dan Selangor.

Beliau pernah menerima Anugerah Guru Cemerlang Bahasa Inggeris pada tahun 1994 (Johor), 1998 (Pahang) dan 2002 (Selangor).

Hadir sama pada majlis "Sanjungan Budi, Lambaian Kasih" itu ialah bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) kawasan Kampung Tunku, Datuk Dr. Wong Sai Hau; Penolong Pengarah Kanan Unit Pendidikan Khas Jabatan Pelajaran Negeri (JPN) Selangor, Jamaluddin Harun; Penolong Pegawai Pelajaran Daerah Petaling Utama, Abu Omar Mos dan Yang Dipertua Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) sekolah itu, Datuk Nasir Mohd. Ali.

Pada majlis itu, Sai Hau turut menyampaikan sumbangan bernilai RM2,000 kepada Ainon untuk diserahkan kepada sekolah tersebut.

Ainon turut merakamkan penghargaan yang tidak terhingga kepada semua pihak termasuklah PIBG yang telah banyak memberi sumbangan kepada sekolah dalam pelbagai bentuk demi kejayaan dan pembangunan murid-murid di sekolah berkenaan.

Sementara itu, Abu Omar berkata, guru-guru di sekolah ini sangat bertuah kerana rangka dan hala tuju sekolah telah disediakan dan ia hanya perlu dilaksanakan dengan cara yang betul agar kecemerlangan sekolah dapat ditingkatkan dari masa ke masa.

Tambahnya lagi, segala sumbang bakti yang diberikan oleh bekas guru besar sekolah ini diharap akan menjadi amal jariah yang hanya akan mampu di balas oleh Allah.

Utusan Malaysia Online: 12 September 2011

Tiada ulasan: