Rabu, 7 Mac 2012

Anak saya nakal sangatkah?


Suzianawati Mohamad bersama Faqrul Hakimi Mohd. Kamarulzaman di luar rumah anak yatim di Taman England, Seremban, semalam.


SEREMBAN 6 Mac - Ibu mangsa buli, Faqrul Hakimi Mohd. Kamarulzaman, 7, hanya inginkan keadilan untuk anaknya yang dibuli dengan teruk oleh rakan-rakan mangsa sehingga cedera dan lebam di sebuah sekolah kebangsaan di Sikamat dekat sini Jumaat lalu.

Suzianawati Mohamad, 33, berkata, sehingga kini dia tidak tahu kesalahan yang dilakukan oleh anaknya itu sehingga dia diperlakukan sedemikian rupa.

Dia tidak mahu menyalahkan mana-mana pihak kerana apa yang diinginkan adalah kebenaran dan keadilan.

"Saya tak mahu menyalahkan mana-mana pihak kerana saya hanya nak tahu kenapa dia dipukul begitu dahsyat.

"Adakah anak saya jahat atau dia nakal sangat atau orang yang memukulnya mengalami tekanan mental," katanya kepada Utusan Malaysia ketika ditemui di sini hari ini.

Dalam kejadian itu, Suzianawati yang bekerja sebagai operator di sebuah kilang terkejut apabila mendapati anaknya cedera selepas disyaki dibuli rakan-rakannya sehingga lebam-lebam di seluruh anggota badannya.

Mangsa, Faqrul Hakimi mengalami kesan lebam pada muka, badan, paha dan betis yang disyaki akibat dipukul dengan objek keras.

Hari ini, Suzianawati bersama Faqrul Hakimi pergi ke sekolah tempat murid itu belajar dekat sini untuk bertemu dengan pengurusan sekolah dan wakil Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG).

Dua beranak itu kemudian pergi ke rumah anak yatim di Taman England dan turut mengadakan perbincangan dengan warden rumah tersebut.

Suzianawati bagaimanapun enggan mendedahkan butiran pertemuan tersebut.

Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Saiful Azly Kamaruddin berkata, siasatan akan dijalankan daripada segenap aspek mengenai punca dan mereka yang terlibat.

"Kita masih lagi menjalankan siasatan mengenai punca sebenar kes itu berlaku. Setakat ini kita masih menunggu laporan pihak hospital dan Jabatan Pelajaran negeri sebelum tindakan susulan diambil," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Sementara itu, Pengarah Pelajaran negeri, Datuk Abd. Halim Abd. Razak ketika diminta mengulas kes tersebut memaklumkan telah melawat ke sekolah berkenaan bagi mendapatkan maklumat.

Utusan Malaysia Online: 7 Mac 2012

Tiada ulasan: