Rabu, 1 Disember 2010

PSKPP cawangan Lipis juara Bola Sepak Veteran Pahang


PASUKAN bola sepak Persatuan Sukan dan Kebudayaan Perkhidmatan Pelajaran (PSKPP) cawangan Lipis muncul juara Kejohanan Bola Sepak Veteran Pahang di Bentong, baru-baru ini.


BENTONG 30 Nov. - Persatuan Sukan dan Kebudayaan Perkhidmatan Pelajaran (PSKPP) cawangan Lipis muncul juara pada Kejohanan Bola Sepak Veteran Pahang yang berlangsung di Kompleks Sukan Benus di sini baru-baru ini.

Persatuan itu menewaskan PSKPP cawangan Temerloh 2-1 dengan membawa pulang pingat emas manakala pasukan yang kalah hanya memperoleh pingat perak.

Kemenangan itu membolehkan pasukan veteran PSKPP Lipis mewakili Pahang ke kejohanan peringkat Kebangsaan anjuran Persatuan Sukan dan Kebudayaan Perkhidmatan Pelajaran Malaysia (PSKPPM) di Perlis pada akhir Disember ini.

Pengurus pasukan bolasepak PSKPP Lipis, Muhd. Hasbi Ibrahim, berkata, sebanyak lapan pasukan veteran PSKPP mewakili Pejabat Pelajaran Daerah (PPD) di Pahang dengan menyertai kejohanan secara liga yang berlangsung selama tiga hari di kompleks itu.

"Walaupun kekangan tugas harian dan persiapan latihan yang singkat, kesungguhan dan semangat juang yang tinggi pemain Lipis berjaya mengharungi perlawanan tanpa kalah di peringkat kumpulan," katanya kepada Utusan Malaysia di sini baru-baru ini.

Menurutnya, sebelum menyertai kejohanan itu, pasukannya cuma membuat persiapan latihan selama seminggu di samping mengadakan dua perlawanan persahabatan dengan pasukan veteran Kampung Gua dan Pemuda UMNO Lipis.

Dalam pada itu, jurulatih bola sepak PSKPP Lipis, Zainal Kamaruddin, berkata, kebanyakan pemain veteran berusia antara 35 hingga 45 tahun yang terdiri daripada guru dan kakitangan pejabat pelajaran daerah Kuala Lipis.

Zainal berkata, kejayaan itu bukan sahaja kesungguhan pemain tetapi dibantu oleh kemahiran dan pengalaman mereka pada kejohanan yang sama tahun lalu.

"Kita akan menggiatkan latihan dan mengadakan perlawanan persahabatan dengan pasukan lain sebelum menyertai kejohanan sebenar di Perlis," katanya.

Utusan Malaysia Online: 1 Disember 2010

Tiada ulasan: