Selasa, 9 November 2010

Abdul Ghafar Ikrar Tingkat Imej Pendidikan Negara

KUALA LUMPUR, 9 Nov (Bernama) -- Ketua Pengarah Pelajaran yang baru Datuk Abdul Ghafar Mahmud berikrar akan memberi komitmen yang tinggi dalam meningkatkan imej pendidikan negara.

Beliau berkata beliau akan meneruskan usaha kerajaan menambah baik Skim Perkhidmatan Pendidikan bagi mengangkat profesion perguruan ke tahap yang lebih tinggi dalam Perkhidmatan Awam.

"Penambahbaikan ini akan dapat memperkemaskan lagi sistem penyampaian dan seterusnya meningkatkan kualiti pendidikan di negara ini secara menyeluruh," katanya dalam satu kenyataan Selasa.

Abdul Ghafar turut meminta warga guru supaya meneruskan usaha mendidik anak bangsa dengan memastikan setiap murid dapat menerima pendidikan berkualiti dari peringkat prasekolah sehingga menengah atas.

"Guru mulai sekarang semestinya berusaha dengan gigih untuk meningkatkan pengetahuan dan kualiti pelajaran mereka. Diharapkan sumbangan guru-guru ini akan dapat melahirkan warga negara yang kreatif dan inovatif ke arah Wawasan 2020," katanya.

Abdul Ghafar semalam dilantik sebagai Ketua Pengarah Pelajaran menggantikan Tan Sri Alimuddin Mohd Dom yang bersara wajib.

BERNAMA: 9 November 2010

Tiada ulasan: