Isnin, 19 September 2011

Pelajar maut dihempap tiang gol


TIANG gol yang menghempap Muhammad Fakhrul sehingga maut ketika bermain bola sepak di padang SK Kampung Jawa 1, Klang semalam.


KLANG - Hasrat seorang pelajar tahun lima Sekolah Kebangsaan (SK) Kampung Jawa 2 di sini untuk memiliki sepasang kasut bola tidak kesampaian apabila dia maut setelah mengalami kecederaan parah di bahagian kepala akibat dihempap tiang gol ketika bermain bola sepak semalam.

Dalam kejadian kira-kira pukul 6 petang itu, Allahyarham Muhammad Fakhrul Amin Abdul Rahman, 11, anak keempat daripada lapan beradik dikatakan bersama-sama rakan-rakannya sedang bermain bola di padang SK Kampung Jawa 1. Dia mengalami pendarahan teruk selain retak tempurung kepalanya.

Bapa mangsa, Abdul Rahman Sarbaini, berkata, beliau yang berada di rumah terkejut apabila dipanggil seorang jirannya mengatakan anaknya mengalami kemalangan akibat bermain bola di padang kira-kira 50 meter dari kediamannya di kuarters guru Kampung Jawa.

"Apabila sampai ke tempat kejadian, saya melihat banyak darah keluar daripada kepalanya dan dia (Muhammad Fakhrul) sudah terbaring tidak sedarkan diri.

"Melihat kecederaannya yang parah, saya terus menghantarnya ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah untuk menerima rawatan namun dia gagal diselamatkan," katanya.


Kosmo Online: 19 September 2011

1 ulasan:

bapa prihatin jelawat bachok berkata...

Saya tumpang simpati kepada keluarga ini.

Pihak sekolah seharusnya memastikan setiap peralatan di sekolah samada di dalam bilik darjah, makmal, dewan, padang sentiasa berada di dalam keadaan selamat untuk diguna.

Oleh kerana kejadian ini berlaku di dalam premis sekolah, maka pihak sekolah harus dibertanggongjawabkan kerana bertindak cuai memastikan peralatan sukan selamat diguna.