Rabu, 1 Februari 2012

Guru bebas tuduhan liwat murid

SHAH ALAM: “Selepas ini saya mahu pergi menunaikan umrah,” kata seorang guru sekolah rendah selepas dibebaskan Mahkamah Sesyen, di sini, daripada dua pertuduhan meliwat dan melakukan seks oral terhadap bekas anak muridnya, di Klang, dekat sini, tiga tahun lalu.

Tertuduh, Badrul Akmal Ishak, 33, yang mengajar Matematik di sebuah sekolah rendah itu berkata, dia mungkin menukar haluan selepas ini. “Bidang ini terlalu banyak dugaan...,” katanya ketika ditemui selepas prosiding keputusan kesnya, semalam.


Terdahulu, Hakim Slamat Yahya membebaskan Badrul Akmal selepas berpuas hati pihak pendakwaan gagal menimbulkan kes prima facie terhadap tertuduh. Slamat berkata, mahkamah mendapati keterangan mangsa bertentangan dengan keterangan saksi pendakwaan lain termasuk ahli kimia dan keterangan pakar perubatan. Beliau berkata, laporan perubatan dikemukakan di mahkamah juga menyatakan tiada tanda mangsa diliwat.

Manakala keterangan pakar bedah, Dr S Manimaran menyatakan tiada kesan luka pada bahagian dubur pelajar itu.


Menurutnya, DNA mangsa juga tiada di bilik tertuduh, selain tiada bukti kehadiran mangsa dalam bilik tempat kejadian liwat berlaku.


Mengikut pertuduhan, Badrul Akmal meliwat dan melakukan seks oral terhadap mangsa berusia 14 tahun di sebuah rumah di Rantau Panjang, Klang, dekat sini, pada 1 pagi dan 3 pagi 24 Ogos 2008. Dia didakwa mengikut Seksyen 337A dan 377B Kanun Keseksaan setiap satu memperuntukkan penjara maksimum 20 tahun dan sebatan jika sabit kesalahan.

myMetro: 1 Februari 2012

Tiada ulasan: