Khamis, 9 Februari 2012

Rahsia guru edar dadah terbongkar

TEMERLOH: Kegiatan licik seorang guru berusia 32 tahun berstatus duda menjadi pengedar dadah kecil-kecilan di Tualang Hilir, Kerdau, di sini, terbongkar apabila dia ditahan dalam Ops Tapis yang dijalankan pihak berkuasa pada jam 5 petang, kelmarin.

Difahamkan, ketika serbuan, guru yang mengajar di sebuah sekolah menengah itu nekad merempuh sepasukan anggota polis daripada Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik, Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) yang mengepungnya.


Bagaimanapun, lelaki terbabit gagal memboloskan diri terjatuh dari motosikal ditunggangi sebelum bertindak agresif dan bergelut dengan sepasukan anggota polis dalam usaha memboloskan diri.

Pada masa sama, polis merampas beg pinggang dipakai guru terbabit dan mendapati ia mengandungi satu tiub straw berisi ketulan kristal dipercayai syabu seberat 0.20 gram.


Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Mohd Nor Mansor, berkata selain itu, polis turut menemui lapan keratan kertas aluminium yang mengandungi beberapa ketulan pil jenis E5.


Menurutnya, polis turut merampas wang tunai RM463 dipercayai hasil kegiatan penjualan dadah dan alat timbang digital yang digunakan untuk menyukat syabu mengikut tempahan pelanggan.

Katanya, siasatan mendapati, guru terbabit sudah 13 tahun mengajar dipercayai terbabit dalam kegiatan haram berkenaan empat tahun lalu.

myMetro: 9 Februari 2012

2 ulasan:

guru lama berkata...

padan muka

Guru Borneo berkata...

patut jual karipap depan rumah lagi bagus..