Rabu, 1 Februari 2012

SK Tanah Melintang juara hoki

KUALA PILAH 31 Jan. - Sekolah Rendah Kebangsaan (SRK) Tanah Melintang, Kuala Pilah muncul juara kategori lelaki kejohanan hoki Majlis Sukan Sekolah-Sekolah peringkat daerah ini yang dilangsungkan di SRK Ampang Tinggi, dekat sini semalam.

Kejohanan yang turut disertai oleh 10 sekolah rendah sekitar daerah itu turut menyaksikan pasukan tuan rumah menjadi johan bagi kategori perempuan.

Pengetua SRK Ampang Tinggi, Kamarudin Said berkata, kesemua peserta kejohanan terdiri daripada murid lelaki dan perempuan berusia bawah 12 tahun yang mewakili sekolah masing-masing.

"Program ini merupakan acara tahunan sekolah. Kita wujudkan platform ini bagi membolehkan murid bergiat aktif selain mencungkil bakat pemain hoki bagi mewakili daerah atau ke peringkat negeri," katanya di sini hari ini.

Upacara penyampaian hadiah disempurnakan oleh Ahli Dewan Undangan Negeri Kuala Pilah, Adnan Abu Hasan bersama Timbalan Pegawai Pelajaran daerah, Zainal Abidin Ahmad.

Sementara itu, menurut pemain SRK Tanah Melintang, Mohamad Azri Hakim Zaidi, 12, kekuatan sesebuah pasukan tidak bergantung kepada bakat individu, sebaliknya memerlukan kerjasama dari seluruh anggota pasukan.

"Kejayaan ini semua hasil daripada latihan gigih dan komitmen yang diberikan oleh setiap pemain dalam pasukan ini.

"Saya bangga kerana pasukan kami dapat menjuarai kategori lelaki dan pencapaian ini akan dikongsi dan dijadikan dorongan kepada murid lain di sekolah kami," ujarnya.


Utusan Malaysia Online: 1 Februari 2012

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Brita spt ini pada pendpt saya tak perlu disiarkan...tiada nilai...kecualilah mereka juara dunia....

Tanpa Nama berkata...

KEPALA BUTO KAU ANJING