Jumaat, 19 Disember 2008

Guru dakwa diganggu, diugut bunuh

KUALA LUMPUR Seorang guru wanita mendakwa nyawa dia dan keluarganya terancam setelah seo- rang jiran di sebelah unit kondomi- niumnya di Cheras di sini membuat ugutan bunuh terhadap mereka pada Sabtu lalu.

Brandy Liew, 38, berkata, ugutan bunuh itu adalah yang paling serius sejak dia sekeluarga berpindah ke situ tahun lalu.

Katanya, jiran wanita berusia 30-an itu sebelum ini sering melakukan pelbagai gangguan termasuk gangguan seksual terhadap dia sekeluarga.

"Dia juga sering memaki hamun kami sekeluarga. Lebih buruk, dia turut pasang CCTV menghala ke rumah kami selain lalu lalang di koridor dengan keadaan separuh bogel," katanya pada sidang akhbar di Wisma MCA di sini semalam.

Brandy menambah, dia juga pernah diberi amaran oleh wanita itu yang mengatakan polis tidak dapat ambil tindakan ke atasnya kerana teman lelakinya ialah orang kenamaan yang berpengaruh.

"Kehidupan saya tidak pernah aman akibat wanita itu. Saya tak tahu apa motifnya tetapi saya berasa amat terseksa," katanya.

Berikutan gangguan dan ugutan yang diterimanya, dia dan suami, Alan Leon, 36, telah membuat lima laporan polis dan turut di bawa ke pengetahuan Ketua Biro Pengaduan MCA, Datuk Michael Chong.

Ketua Polis Daerah Cheras, Ahmad Amir Mohd. Hashim ketika dihubungi berkata, pihaknya sebelum ini pernah menahan suspek untuk disiasat mengikut Seksyen 506 Kanun Keseksaan kerana mengugut.

"Kita telah membebaskannya dengan jaminan polis dan kini dalam proses melengkapkan kertas siasatan sebelum mendakwa suspek," jelasnya.

Utusan Malaysia Online: 18 Disember 2008

Tiada ulasan: