Isnin, 25 Julai 2011

Guru maut SUV bertembung pikap

2011/07/25

pix_gal0
KOTA TINGGI: Dua saudara angkat tercampak keluar dari kenderaan utiliti sukan (SUV) yang dinaiki selepas bertembung sebuah pikap Toyota Hilux, menyebabkan seorang daripada mereka maut di Kilometer 33.7, Jalan Johor Bahru-Mersing, petang kelmarin.

Dalam kejadian jam 4.45 petang itu, Nor Zakiah Umar, 29, yang baru selesai menghadiri kursus di Sekolah Kebangsaan Alai, Merlimau, Melaka, dalam perjalanan ke Johor Bahru bersama adik angkatnya, Azuanurhuda Abd Rahman, 24, juga seorang guru.

Ketua Polis Daerah Kota Tinggi, Superintendan Osman Muhammad Sebot berkata, kedua-dua mereka dipercayai dalam perjalanan ke Kota Tinggi untuk membeli belah, namun apabila tiba di tempat kejadian Toyota Rush dipandu Zakiah hilang kawalan sebelum memasuki laluan bertentangan dan bertembung Toyota Hilux berkenaan.

“Akibat pertembungan itu, Zakiah terperosok di bawah Toyota Hilux itu dan meninggal di tempat kejadian manakala Azuanurhuda tidak sedarkan diri selepas tercampak keluar dari kenderaan ke bahu jalan tidak berturap,” katanya di sini, semalam.

Osman berkata, pemandu Hilux berusia lingkungan 40-an hanya mengalami kecederaan ringan di telinga kanan.

Katanya, Azuanurhuda dikejarkan ke Hospital Kota Tinggi (HKT) dipercayai mengalami kecederaan dalaman sebelum dirujuk ke Hospital Sultanah Aminah (HSA) Johor Bahru.

“Kami sudah merekodkan keterangan daripada mangsa yang terselamat dan saksi turut diminta tampil bagi membantu siasatan,” katanya.
Sementara itu, sahabat karib mangsa, Asiah Samad, 49, berkata berita kematian Nor Zakiah yang diketahui melalui SMS daripada rakannya bagaikan satu mimpi yang sukar untuk dipercayai.

“Saya terkejut menerima berita pemergian arwah sedangkan kami baru saja bergurau mesra bersama ketika kem ibadat dan kursus pembuatan filem Jumaat dan Sabtu lalu,” katanya.

Berita Harian Online: 25 Julai 2011

1 ulasan:

Guru Borneo berkata...

bkn rush ade airbag ke? yg tercampak tu mesti tak pki tali keledar.

tp klu dh ajal nk buat cmne