Selasa, 24 Februari 2009

Guru cium, peluk pelajar

KUALA LUMPUR: Perumpamaan harapkan pagar, pagar makan padi mungkin sesuai bagi menggambarkan perbuatan seorang guru kaunseling yang didakwa mencabul pelajarnya sendiri di sebuah sekolah menengah di Cheras di sini.

Guru terbabit dikatakan sering mengambil kesempatan terhadap pelajarnya itu ketika di dalam pejabat guru berkenaan menyebabkan mangsa yang berusia 15 tahun yang tidak tahan dengan perangai jijik itu membuat laporan polis.

Walaupun kejadian itu berlaku November tahun lalu, pelajar perempuan itu baru menyedari yang perbuatan dilakukan bekas gurunya satu kesalahan apabila dia bercerita peristiwa hitam itu kepada rakannya yang juga seorang pengawas di sekolah itu.

Rakannya itu membawanya berjumpa dengan guru disiplin dan dia yakin tindakan jahat guru berkenaan dan membuat laporan polis pada Jumaat lalu.

Menurut sumber, pada awal November tahun lalu pelajar itu mendakwa dipanggil oleh guru kaunseling berkenaan ke pejabatnya selepas sesi persekolahan tamat.

“Mangsa yang tidak tahu tujuan dipanggil guru berkenaan itu terkejut apabila guru terbabit mula bertanya hal peribadinya sebelum mendekatinya dan memegang tangannya.

“Guru berkenaan memeluk mangsa dan mencium dengan ghairah,” katanya, semalam.

Sumber itu berkata, mangsa yang ketakutan menolak lelaki itu serta merayu supaya melepaskannya.

Katanya, mangsa lega apabila guru itu tidak membuat perkara lebih teruk.

“Namun, pelajar perempuan itu mendakwa guru berkenaan datang ke kelasnya keesokannya dan menyuruhnya pergi bilik kaunseling sekali lagi.

“Mangsa yang khuatir dengan kejadian dicium dan dipeluk lelaki itu membawa rakannya bersama ke bilik berkenaan,” katanya.

Menurutnya, namun guru terbabit memarahinya kerana membawa rakan sebelum menyuruhnya kembali ke kelas dan menegaskan yang mahu berjumpanya saja.

myMetro: 23 Februari 2009

Tiada ulasan: