Selasa, 3 Februari 2009

Kepala guru dipukul dengan batu, leher dijerut

KUALA TERENGGANU: Seorang guru lelaki berusia 39 tahun dari sebuah sekolah rendah di Marang, dekat sini terpaksa menerima 12 jahitan dikepala akibat dibelasah oleh seorang lelaki, dalam satu kejadian pada awal pagi Jumaat lalu.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Asisten Komisioner, Mohd Fauzi Abduri berkata, kejadian itu berlaku kira-kira jam 4.30 pagi di sebuah rumah kosong di Kampung Kelulut, Marang apabila guru terbabit menerima pelawaan daripada khidmat pesanan ringkas (SMS) daripada seorang yang dikenali untuk bertemu di sebuah rumah tanpa menyatakan tujuannya.

Beliau berkata, tanpa mensyaki sesuatu, mangsa kemudiannya pergi ke lokasi yang ditetapkan suspek.

Mohd Fauzi berkata, bagaimanapun ketika sampai di lokasi pertemuan, mangsa diserang hendap dan suspek kemudian bertindak menjerut leher mangsa dengan seutas tali sebelum bertindak menghantuk kepala mangsa beberapa kali pada dinding rumah berkenaan.

"Tidak cukup dengan perlakuan itu, suspek terus bertindak ganas dengan memukul kepala mangsa menggunakan batu serta kayu menyebabkan mangsa yang kesakitan bertindak balas dengan melawan dan berjaya keluar dari rumah berkenaan," katanya.

Mohd Fauzi berkata, suspek kemudian bertindak meninggalkan lokasi selepas melihat mangsa yang berjaya melepaskan diri terbaring dalam keadaan cedera.

Katanya, mangsa bernasib baik kerana ada orang awam yang melihat kejadian dan kemudian memberikan bantuan serta menghubungi polis bagi memaklumkan kejadian itu.

Mohd Fauzi berkata, mangsa kemudian dikejarkan ke Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) untuk mendapatkan rawatan lanjut.

Katanya, mangsa yang mengalami kecederaan di kepala serta bengkak di muka dan pipi serta calar di belakang badan menerima rawatan sebagai pesakit luar.

"Satu laporan polis di buat di Balai Polis Marang kira-kira jam 6.20 pagi hari kejadian dan polis masih menjalankan siasatan bagi mengesan suspek yang terbabit. Bagaimapun kami dimaklumkan mangsa tidak dapat melihat penyerangnya kerana suspek menyerang dari belakang ketika kejadian berlaku," katanya.

Beliau berkata, kes itu kini disiasat mengikut Seksyen 324 Kanun Keseksaan.

Berita Harian Online: 2 Februari 2009

Tiada ulasan: