Rabu, 29 Julai 2009

Ustaz dituduh kelucahan melampau

Oleh Junita Mat Rasid
junita@bharian.com.my

Tertuduh didakwa merangsang 2 pelajar

MUAR: Seorang ustaz sebuah sekolah menengah dihadapkan ke Mahkamah Majistret, di sini semalam terhadap dua pertuduhan merangsang untuk melakukan kelucahan melampau dan melanggar kesopanan terhadap dua pelajarnya yang menumpang tidur di rumahnya di Jalan Khalidi di sini, bulan lalu.

Kamarul Nizam Ahmad Untong, 33, mengaku tidak bersalah selepas pertuduhan dibacakan oleh jurubahasa mahkamah dan meminta supaya dibicarakan.

Majistret Lydiana Mansor menetapkan 29 September ini sebagai tarikh sebutan semula kes itu dan memerintahkan tertuduh dibebaskan dengan jaminan RM3,000 bagi setiap pertuduhan sementara menunggu tarikh sebutan semula.

Pendakwaan dijalankan Timbalan Pendakwa Raya, Safiah Abdul Aziz dan tertuduh diwakili peguam, Farid Abdul Aziz.

Bagi pertuduhan pertama, Kamarul Nizam didakwa merangsang seorang pelajar berusia 13 tahun untuk melakukan satu perbuatan kelucahan melampau ketika tidur di rumahnya selepas menyertai kegiatan kokurikulum, dalam kejadian antara jam 2 pagi hingga 3 pagi, bulan lalu.

Dia didakwa mengikut Seksyen 377E Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara sehingga lima tahun dan sebatan, jika sabit kesalahan.

Untuk pertuduhan kedua di tempat dan masa yang sama, dia didakwa melanggar kesopanan apabila melakukan perbuatan supaya kanak-kanak berusia 14 tahun melakukan perbuatan kelucahan melampau dan didakwa mengikut Seksyen 377D Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara sehingga dua tahun.

Berita Harian Online: 29 Julai 2009

Tiada ulasan: