Ahad, 6 Disember 2009

Dihalau dari asrama - Tindakan warden menyebabkan ibu bapa kelam-kabut



SMK Tunku Abdul Malik yang menjadi tumpuan ibu bapa malam kelmarin selepas calon-calon SPM di situ dihalau dari asrama gara-gara pertelingkahan antara seorang penghuni dengan warden.


ALOR SETAR - Sekumpulan ibu bapa dan penjaga calon peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM), Sekolah Menengah Kebangsaan Tunku Abdul Malik di sini bingung selepas anak- anak mereka diarah keluar dari asrama sekolah itu serta-merta malam tadi, akibat salah faham antara warden dengan salah seorang pela- jar.

Mohd. Yusli Saad, 43, dari Bayan Lepas, Pulau Pinang pula berkata, beliau terkejut apabila menerima panggilan telefon daripada anaknya yang mengatakan mereka diarah keluar dari asrama serta-merta malam kelmarin.


BEBERAPA orang pelajar menunggu ketibaan ahli keluarga masing-masing selepas diarah meninggalkan asrama SMK Tunku Abdul Malik, Alor Setar malam kelmarin.


"Saya menelefon Penolong Kanan Hal Ehwal Murid sekolah itu untuk penjelasan, namun beliau menafikan ada arahan (keluar asrama) tersebut.

"Mungkin ada masalah komunikasi antara pelajar dan penyelia asrama itu, namun perkara ini tidak sepatutnya berlaku kerana mereka menghadapi peperiksaan penting,'' katanya.

Kosmo Online: 6 Disember 2009

Tiada ulasan: