Khamis, 31 Disember 2009

Bakal guru tunggu surat tawaran

SAYA tidak tahu apakah alasan Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM) melambat-melambatkan urusan Surat Tawaran DG41 bagi guru-guru PJJ. Contohnya saya sendiri yang merupakan graduan pada Mac 2008, memohon untuk ke DG41 melalui Jabatan Pelajaran Negeri (JPN) Perak pada Mei 2008.

Saya hanya dipanggil temuduga oleh Suruhanjaya Perkhidmatan Pelajaran (SPP) pada Januari 2009. Setelah lulus temuduga sepatutnya mendapat surat tawaran pada Jun 2009. Tetapi malangnya sehingga Disember 2009 saya masih belum menerima surat tawaran tersebut.

Saya telah pergi ke Bahagian Sumber Manusia KPM Putrajaya. Bahagian Sumber Manusia memaklumkan surat tawaran telah pun dikeluarkan pada bulan Oktober 2009 lagi dan dihantar ke JPN masing-masing.

Bila saya bertanya kepada JPN Perak, lain pula jawapannya. Mereka menyatakan surat tawaran memang sudah sampai tapi masih menunggu arahan daripada Bahagian Sekolah-Sekolah Kementerian Pelajaran Malaysia.

Saya cuba menghubungi pegawai terbabit tetapi tidak mendapat jawapan kerana saya ingin mengetahui kedudukan perkara sebenar.

Saya harap pihak kementerian dapat mengatasi masalah kami ini dengan seberapa segera.

Guru Bersemangat,

Perak


Utusan Malaysia Online: 31 Disember 2009



Tiada ulasan: