Khamis, 27 November 2008

Warden arah semua tutup mulut - Pelajar ditampar alami pendarahan dalam telinga


HARUN menunjukkan bahagian telinga anak tirinya, Mohd. Azmil yang disahkan mengalami pendarahan dalaman oleh HRPZ di rumahnya di Renyuk, Jeli semalam.


JELI - Gara-gara bermain baling bantal di dalam asrama, seorang pelajar telah ditampar warden asrama hingga mengalami pendarahan di bahagian dalam telinga.

Enggan dijadikan kes, warden asrama yang juga seorang guru di sebuah sekolah menengah di sini mengingatkan 12 pelajar yang menjadi saksi itu agar tidak memberitahu perkara itu kepada keluarga masing-masing bagi mengelakkan salah-faham.

Itulah yang diceritakan oleh pelajar terbabit, Mohd. Azmil Shahrizal, 13, dalam kejadian dua minggu lalu setelah Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ) di Kota Bharu mengesahkan kecederaan yang dialami.

Menurut Mohd. Azmil, dia bersama 11 rakan sedang bermain di dalam bilik asrama sebelum didatangi warden lalu memarahi dan memukul mereka dengan tangan.

Dakwanya, warden tersebut kemudian mengarahkan mereka berbaris di hadapan pondok yang terletak di dalam kawasan asrama terbabit lalu menampar seorang demi seorang sebagai amaran.

"Saya ditampar agak kuat di bahagian kiri telinga dan sambil menahan rasa berdesing, dia (guru) berpesan jangan beritahu perkara itu kepada sesiapa termasuk keluarga, jika tidak mahu kecoh," ceritanya ketika ditemui di rumahnya di Renyuk dekat sini.

Mohd. Azmil bagaimana pun menceritakan kejadian itu kepada kakaknya, Norul Mazwani Zukefli, 28, ketika dalam perjalanan pulang selepas mengambilnya di asrama dan terkejut lalu memberitahu bapa tiri mereka, Harun Yacoob, 61.

Kosmo Online: 27 November 2008

Tiada ulasan: