Rabu, 19 Januari 2011

YGMB sedia bantu lunas hutang ahli

JIKA anda mempunyai hutang bank seperti pinjaman peribadi, kad kredit atau pinjaman-pinjaman lain yang banyak serta dibebani dengan faedah bank yang tinggi.

Tidak perlu risau.

Yayasan Guru Malaysia Berhad (YGMB) bersedia membantu melunaskan hutang-hutang tersebut dengan syarat anda perlulah mendaftar sebagai ahli YGMB dan anggota Koperasi YGMB.

Itu antara faedah menarik yang disediakan oleh YGMB melalui Koperasi YGMB dalam usahanya menjaga kebajikan ahli-ahlinya yang sebahagian besar terdiri daripada guru- guru di bawah Kementerian Pelajaran (KPM).

Selain warga pendidik, faedah tersebut juga boleh dinikmati oleh semua pegawai perkhidmatan pelajaran, kakitangan di KPM, pesara guru dan ahli bersekutu (kakitangan YGMB).

Dengan fungsi utamanya sebagai kredit, Koperasi YGMB bersedia melunaskan pinjaman bank ahli-ahlinya di mana mereka perlu membayar semula pinjaman tersebut kepada koperasi yang menawarkan faedah jauh lebih murah.

Faedah serta sumbangan ini mampu dinikmati oleh setiap ahlinya dengan hanya perlu membayar yuran bulanan keahlian YGMB sebanyak RM10.

Yuran bagi keanggotaan Koperasi YGMB pula adalah RM35 setiap bulan. Namun, yuran bulanan Koperasi YGMB ini akan dipulangkan semula apabila anggotanya bersara kelak.

Menurut Pengerusi YGMB, Tan Sri Alumiddin Mohd. Dom, dengan penjenamaan semula YGMB dan suntikan modal sebanyak RM10 juta oleh kerajaan, YGMB yakin untuk memberikan perkhidmatan kebajikan serta faedah terbaik kepada ahli-ahlinya.

“Antara sumbangan kebajikan melalui produk baru itu ialah meningkatkan jumlah sumbangan khairat kematian, melanjutkan pelajaran, perubatan, kemalangan, malapetaka, perkahwinan, persaraan dan melahirkan anak,” katanya pada sidang akhbar di Wisma YGMB, Kuala Lumpur, baru-baru ini.

Selain membantu melunaskan pinjaman bank, Koperasi YGMB juga menawarkan pinjaman kecemasan dengan jumlah maksimum RM2,000 dalam tempoh 24 jam kepada ahli-ahlinya.

Pinjaman tersebut boleh digunakan contohnya untuk memperbaharui insurans dan cukai jalan yang telah tamat tempoh atau kecemasan lain yang memerlukan peruntukan wang.

Jelas Alumiddin, dengan sasaran sebanyak 100,000 ahli baru menjelang pertengahan tahun ini, YGMB berhasrat untuk berkembang agar setanding dengan Lembaga Tabung Amanah Tentera (LTAT) dan Koperasi Polis.

“Sehingga kini hanya terdapat 129,124 keahlian daripada jumlah keseluruhan kira-kira 400,000 guru di seluruh negara di mana 77,132 merupakan ahli seumur hidup dan 51,992 ahli biasa.

“Jika keahlian dapat ditingkatkan, tidak mustahil hasrat tersebut mampu untuk dicapai memandangkan jumlah guru di negara ini adalah lebih ramai berbanding anggota polis dan tentera,” jelasnya.

Beliau menambah, sumbangan yang bakal dinikmati oleh ahli YGMB dan koperasi YGMB adalah berbeza. Jika ahli YGMB turut mendaftar sebagai anggota Koperasi YGMB, mereka akan mendapat faedah daripada kedua-dua badan tersebut.

“Antara sumbangan yang disediakan oleh YGMB ialah khairat kematian ahli, kematian pasangan (suami/isteri), kematian anak (bawah 18 tahun), kemasukan ke IPTA/IPTS/IPGM, hadiah pesaraan, malapetaka, kemalangan, rawatan, perkahwinan dan melahirkan anak kesemuanya berjumlah RM7,300.

“Faedah yang bakal dinikmati oleh anggota Koperasi YGMB pula adalah pinjaman hartanah, pinjaman khas, pinjaman pelajaran, pinjaman biasa, pinjaman umrah dan pelancongan.

“Koperasi YGMB juga menyediakan sumbangan kebajikan kepada anggotanya seperti khairat kematian, dermasiswa, bantuan kemalangan dan bantuan bencana alam yang kesemuanya bernilai RM5,100,” terang beliau.

Alimuddin memberitahu, antara cadangan lain ialah untuk menyediakan kemudahan melanjutkan pelajaran ke peringkat Master dan Doktor Falsafah (PhD) di institusi pengajian tinggi awam dan swasta (IPTA/IPTS) kepada ahli-ahlinya.

“YGMB juga berhasrat untuk menubuhkan kolej universiti dan pusat tuisyen, membina projek perumahan untuk ahli dan membeli bangunan serta tanah pertanian,” katanya.

Selain itu tambahnya, YGMB juga berhasrat untuk mewujudkan bank guru yang akan memberi pelbagai faedah menarik kepada semua guru di seluruh negara.

“Ia akan dapat dilaksanakan jika YGMB terus berdiri kukuh dan mempunyai keahlian yang ramai. Oleh itu, warga pendidik diharap dapat merebut peluang untuk menjadi ahli YGMB dan anggota koperasi untuk menikmati faedah dan sumbangan tersebut,” katanya.

Maklumat lanjut mengenai YGMB dan Koperasi YGMB boleh diperolehi di Wisma YGMB, Jalan Selangor, Taman Melawati, Kuala Lumpur atau hubungi 03-41058679/03-41052845 serta laman sesawang www.ygmb.com.my.


Utusan Malaysia Online: 19 Januari 2011

29 ulasan:

kamanuk berkata...

Saya tidak yakin kenyataan kakitangan dari YGMB tentang perkara melunaskan hutang-hutang Saya guru-guru. Saya katakan demikian kerana isteri saya pernah memohon insentif pelajaran semasa belajar di universiti 10 tahun yang lalu seperti yang dijanjikan tetapi sehingga ke hari ini setelah 10 tahun berlalu surat balanasan permohonan insentif pelajaran tidak ada ...Jadi apa yang diwar-warkan itu hanyalah cerita kosong. Janji mulut dan lisan sahaja tiada kebenaran. Apa lagi hitam putih.......

Tanpa Nama berkata...

Biasalah "Kamanuk".

Mana-mana institusi yang beroperasi berasaskan "duit", nak minta orang jadi ahli cakap memang manis, masa kita menuntut kita macam hendak menangis. Ulang alik ke pejabatnya, hampeh, bertahun baru clear, tak berbaloi. Kita gunakan kaedah sendiri utk menghadapi perbelanjaan masa depan, iaitu menabung bulanan dengan kadar munasabah. Maklumlah sekarang semua nak kena bayar.

Tanpa Nama berkata...

Kelakar juga statment YGMB. Lunas hutang dengan berhutang. Lunas tu aper maksudnya??? Kalau cikgu tak kan tak faham!!! Dunia, dunia, ... penuh dengan penipuan, Ya Allah Selamatkan Aku. Hancurkahlah orang yang macam ini.

kamanuk berkata...

YGMB nak melunaskan hutang-hutang????????????Aku tak percayala.....

Wahai ..tok ketua YGMB kamu ni nak melunaskan hutang ke nak menambah hutang guru...

YGMB lunas hutang lep[as tu kenakan interest tinggi hinga tiga kali ganda apa tu...

Sebenarnya YGMB tu nak bertindak sebagai KOPERASI PINJAMAN WANG..Jadi kita tahulah kalau dah jadi koperasi tu kenalah guru-guru bayar ienterest dua kali ganda iaitu.interest dari bank kemudiaan koperasi pula kenakan faedah koperasi.Jadi, bukankah ini merupakan satu penipuan ke atas guru-guru

Aliciana castelo berkata...

Halo
Saya Aliciana Castelo seorang pemberi pinjaman swasta yang meminjamkan pinjaman peluang hayat. Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membayar hutang anda atau anda memerlukan pinjaman modal untuk meningkatkan perniagaan anda? Adakah ia ditolak oleh bank dan agensi kewangan lain? Adakah anda memerlukan penyatuan atau pinjaman hipotek? Tidak perhatikan lagi, kerana kita berada di sini untuk semua masalah kewangan anda. Kami meminjam wang dari orang yang memerlukan bantuan kewangan, yang mempunyai kredit buruk atau memerlukan wang untuk membayar bil, untuk melabur dalam perniagaan sebesar 2%. Saya ingin menggunakan media ini untuk memaklumkan kepada orang ramai bahawa kami menyediakan bantuan yang boleh dipercayai dan bermanfaat dan kami bersedia menawarkan pinjaman kepada anda.

Hantarkan e-mel kepada kami: (alicianacastelo@gmail.com).

Mira Binti Muhammed berkata...

saya ingin kembali semua kemuliaan kepada Allah SWT atas apa yang dia gunakan Ibu Rossa lakukan dalam hidup saya, nama saya adalah Mira Binti muhammad dari klang di malaysia, saya seorang janda dengan 2 anak, suami saya mati dalam kemalangan kereta dan sejak itu kehidupan menjadi sangat kasar bagi saya dan keluarganya dan saya telah cuba untuk mendapatkan pinjaman dari bank-bank di sini di malaysia dan saya dinafikan dan ditolak kerana saya tidak mempunyai cagaran dan tidak boleh mendapatkan pinjaman dari bank dan saya sangat sedih
pada hari ini yang setia ketika saya melalui internet, saya melihat kesaksian Annisa berkarya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari Ibu Rossa dan saya menghubunginya untuk bertanya tentang ibu Rossa dan betapa benarnya pinjaman dari ibu Rossa dan dia memberitahu saya memang benar dan saya menghubungi Ibu Rossa dan memohon pinjaman dan pinjaman saya diproses dan diluluskan dan dalam masa 24 jam saya mendapat amaran wang pinjaman saya dalam akaun saya dan ketika saya menyemak akaun saya pinjaman saya utuh dan saya sangat gembira dan saya telah bersumpah bahawa mana-mana syarikat yang meminjamkan pinjaman saya akan memberi keterangan mengenai syarikat itu, jadi saya ingin menggunakan ini medium untuk memberi nasihat kepada semua orang yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi ibu Rossa melalui e-mel: rossastanleyloancompany@gmail.com dan anda boleh juga menghubungi saya melalui e-mel saya: mirabintimuhammed@gmail.com untuk maklumat dan juga kawan saya Annisa Barkarya melalui e-melnya: annisaberkarya@gmail.com

Mira Binti Muhammed berkata...

saya ingin kembali semua kemuliaan kepada Allah SWT atas apa yang dia gunakan Ibu Rossa lakukan dalam hidup saya, nama saya adalah Mira Binti muhammad dari klang di malaysia, saya seorang janda dengan 2 anak, suami saya mati dalam kemalangan kereta dan sejak itu kehidupan menjadi sangat kasar bagi saya dan keluarganya dan saya telah cuba untuk mendapatkan pinjaman dari bank-bank di sini di malaysia dan saya dinafikan dan ditolak kerana saya tidak mempunyai cagaran dan tidak boleh mendapatkan pinjaman dari bank dan saya sangat sedih
pada hari ini yang setia ketika saya melalui internet, saya melihat kesaksian Annisa berkarya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari Ibu Rossa dan saya menghubunginya untuk bertanya tentang ibu Rossa dan betapa benarnya pinjaman dari ibu Rossa dan dia memberitahu saya memang benar dan saya menghubungi Ibu Rossa dan memohon pinjaman dan pinjaman saya diproses dan diluluskan dan dalam masa 24 jam saya mendapat amaran wang pinjaman saya dalam akaun saya dan ketika saya menyemak akaun saya pinjaman saya utuh dan saya sangat gembira dan saya telah bersumpah bahawa mana-mana syarikat yang meminjamkan pinjaman saya akan memberi keterangan mengenai syarikat itu, jadi saya ingin menggunakan ini medium untuk memberi nasihat kepada semua orang yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi ibu Rossa melalui e-mel: rossastanleyloancompany@gmail.com dan anda boleh juga menghubungi saya melalui e-mel saya: mirabintimuhammed@gmail.com untuk maklumat dan juga kawan saya Annisa Barkarya melalui e-melnya: annisaberkarya@gmail.com

Aishyah Bin Syafiq berkata...

Halo, nama saya ialah Aishyah Bin syafiq, saya masih tidak percaya kerana saya tidak pernah dalam hidup saya percaya terdapat pinjaman pemberi pinjaman dalam talian sebenar akibat pengalaman saya yang ditipu oleh syarikat palsu di Filipina, tetapi kawan saya Sharifah Amirul memperkenalkan saya kepada dr. Robert, seorang peminat yang baik hati dan pemberi pinjaman pinjaman tulen yang meminjamkan saya pinjaman sebanyak RM15,000, Sharifah Amirul memberitahu saya mengenai Dr. Robert. bagaimana dia mendapat pinjaman daripada firma kewangan Robert Robert dan menunjukkan bukti pemindahan pinjaman dari akaun syarikat Dr Robert kerana pinjamannya telah diluluskan.
Saya masih ragu-ragu sehingga saya menghubungi Dr Robert dengan ketakutan yang besar di hati saya, tetapi kejutan terbesar saya adalah untuk berjaya dan menerima pinjaman dan memulakan perniagaan yang baik dan kejutan yang paling besar, permintaan pinjaman saya telah diluluskan oleh Dr, Robert dan dalam masa 48 jam pemprosesan, saya mendapat pinjaman saya dipindahkan ke akaun bank saya dan sehingga kini saya masih terkejut dan saya telah bersumpah bahawa mana-mana syarikat pinjaman yang memberi pinjaman kepada saya, saya akan memberi keterangan mengenai syarikat pinjaman itu
jadi saya menggunakan peluang ini untuk menasihati semua saudara lelaki dan saudara perempuan saya yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi Dr Robert melalui
e-mel: robertwestradefinancefirm@gmail.com
dan anda juga dapat menghubungi saya melalui saya
e-mel: aishyahsyafiq1985@gmail.com atau anda juga boleh menghubungi rakan saya yang memperkenalkan saya kepada Dr. Robert melalui
 e-mel: sharifahamirul05@gmail.com untuk maklumat lanjut
Semoga Allah SWT terus memberkati Dr. Robert kerana mengubah keadaan kewangan saya dengan lebih baik dan saya berharap dia menjalani kehidupan yang panjang

Zara berkata...

BERITA BAIK UNTUK AL

Saya ingin mengingatkan semua pencari pinjaman internet untuk berhati-hati, terdapat penipuan pinjaman dalam talian di mana-mana, mereka akan menghantar dokumen palsu dan mereka akan mengatakan tidak ada bayaran, maka mereka akan meminta anda membayar yuran lesen dan bayaran pemindahan, jadi berhati-hati.

Semua pemberi pinjaman palsu ini mempunyai banyak persamaan yang saya dapati dan saya akan menyenaraikan mereka di bawah

Kebanyakan mereka mempunyai akaun gmail

Mereka semua mempunyai kuasa yang meyakinkan. mereka akan menjanjikan segala-galanya

Mereka semua mempunyai gambar profil palsu seorang wanita yang memakai tudung

Mereka semua memberi kadar faedah 2%

Tiada had pada jumlah yang anda boleh pinjam

Berita baiknya ialah saya telah menemui firma pinjaman dalam talian yang sah. Saya tidak berada di sini untuk berkhotbah tetapi untuk membantu orang keluar dari pengisap wang ini. hubungi syarikat (Dailypayloan@yahoo.com) Jika anda berminat untuk mendapatkan pinjaman, atau anda menghantar saya e-mel peribadi (zaradam@yahoo.com). Satu perkataan cukup untuk orang bijak

Gloria S berkata...

Adakah anda memerlukan pinjaman segera ??? Adakah anda dalam hutang? Adakah anda mempunyai kredit yang buruk? Adakah anda telah dinafikan oleh bank, adakah anda memerlukan pinjaman untuk memulakan perniagaan anda ATAU pelaburan? bertemu dengan SYARIKAT PINJAMAN GLORIA S Kami memberi pinjaman kepada Rakyat walaupun skor kredit buruk / buruk mereka. Kami meminjamkan pinjaman perniagaan dan jangka pendek jangka panjang dan peribadi anda dengan kadar faedah yang rendah pada 2% setiap tahun bagi individu dan syarikat. Pemrogram pinjaman kami adalah pantas dan boleh dipercayai, diguna pakai hari ini dan mendapat sambutan segera kami. peminjam yang diinsuranskan dengan baik, jaminan 100% Jaminan dan Pelanggan dijamin maksimum. Untuk pertanyaan lanjut, hubungi kami melalui alamat e-mel kami: (gloriasloancompany@gmail.com) atau WhatsApp Number + 1 (631) 483-9037 dan dapatkan pinjaman anda hari ini.
Puan. Gloria S MD / CEO

Khadijah Yusof berkata...

saya ingin berkongsi kesaksian saya mengenai platform ini tentang bagaimana saya mendapat pinjaman sebanyak RM180,000 dari pemberi pinjaman yang sah, saya jatuh dalam hutang dan saya telah cuba meminjam wang dari bank dan pemberi pinjaman dalam talian tetapi saya selalu gagal dan saya juga scammed dan hilang Rm5000, saya bosan dengan kehidupan sehinggalah saya melihat kesaksian seorang Puan Aisha di atas platform ini bagaimana untuk mendapat pinjaman daripada syarikat Pinjaman Perbendaharaan syarikat pinjaman, dan saya dapat mendapatkan alamat e-mel mereka dan saya dihubungi mereka, kerana saya telah dijawab oleh mereka
Presiden Puan Patricia, saya memohon pinjaman dengan mereka dan saya mengejutkan pinjaman saya
diluluskan dan selepas 48 jam permohonan saya, jumlah Rm180000 telah dipindahkan ke akaun saya. saya ingin memberi nasihat kepada semua orang di dalam syarikat pinjaman sah untuk menghubungi Puan Patricia, Presiden Perbendaharaan Pinjaman Syarikat melalui e-mel ini:
treasuryloancompany@gmail.com dan dapatkan pinjaman yang selamat. terima kasih semua untuk membaca.
di sini adalah e-mel saya sekiranya anda ingin menghubungi saya: khadijahyusof220@gmail.com

Victoria Alberto berkata...

Halo, nama saya ialah Victoria Alberto, mangsa penipuan di tangan peminjam palsu. Saya telah kehilangan kira-kira RM 6,000 kerana saya memerlukan modal besar sebanyak RM 80,000. Saya hampir mati, saya tidak mempunyai tempat untuk pergi. perniagaan saya dimusnahkan, dan dalam proses saya kehilangan anak saya. Saya tidak dapat berdiri lagi. Pada bulan Mac 2017, saya bertemu seorang rakan yang memperkenalkan saya kepada seorang ibu yang baik, Puan Olivia Daniel, yang pada akhirnya membantu saya mendapatkan pinjaman dalam sebuah syarikat. ibu yang baik saya ingin menggunakan peluang ini untuk mengucapkan terima kasih, dan semoga Allah terus memberkati anda. Saya juga ingin menggunakan peluang ini untuk memberi nasihat kepada rakan-rakan malaysia, bahawa terdapat banyak penipu di luar sana, jadi jika anda memerlukan pinjaman, dan ingin mendapatkan pinjaman cepat, hanya daftar melalui Puan Olivia Daniel melalui email: (oliviadaniel93@gmail.com ). anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel ini: (victoriaalberto78@gmail.com). jika anda mempunyai sebarang keraguan. sila dia satu-satunya orang yang boleh dipercayai dan boleh dipercayai.
Terima kasih.

Gloria S berkata...

Halo, saya Puan GLORIA Peminjam Pinjaman Swasta. Kami memberi pinjaman kepada syarikat 2% yang lebih rendah. Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membayar hutang, ATAU anda memerlukan pinjaman perniagaan untuk meningkatkan perniagaan anda, membayar bil anda dan meningkatkan kesuburan syarikat anda? adakah anda telah dinafikan oleh Bank dan institusi kewangan lain? kami memberikan perkhidmatan yang baik kepada individu, korporat, lelaki dan wanita perniagaan dan kami bersedia membantu orang yang bersedia menulis kepada syarikat kami dan mendaftar dengan kami dan kami akan membantu ramai orang yang secara kewangan turun. Walau bagaimanapun, Opportunity Finance berada di Langkah Pintu anda, jadi hubungi kami hari ini melalui e-mel di: (gloriasloancompany@gmail.com) atau WhatsApp Number + 1 (631) 483-9037 dan dapatkan pinjaman anda hari ini.
Puan Gloria S MD / Ketua Pegawai Eksekutif
KEPERLUAN KREDIT MAKLUMAT YANG DIPERLUKAN:
1) Nama penuh: ............
2) Jantina: ............ .....
3) Umur: ........................
4) Negara: .................
5) Nombor Telefon: ........
6) Kerja: ..............
7) Pendapatan: ......
8) Jumlah Pinjaman Diperlukan: .....
9) Tempoh pinjaman: ...............
10) Sebab untuk pinjaman: ...........
11) Adakah anda memohon dan ditolak? Kemudian ........
12) Adakah anda bercakap bahasa Inggeris .......
Best Regard

Yuli Yuli berkata...

Halo,
Nama saya Yuli dari Jakarta Selatan di Indonesia, saya ingin menggunakan medium ini untuk memberi nasihat kepada setiap orang agar berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di sini, sehingga banyak pemberi pinjaman pinjaman di sini adalah semua penipu dan mereka hanya di sini untuk menipu anda dari uang anda, Saya memohon pinjaman kira-kira 200 juta dari seorang wanita di Dubai dan saya kehilangan kira-kira 10 juta tanpa mengambil pinjaman, mereka bertanya lagi dan sekali lagi untuk kos, saya membayar hampir 10 juta lagi saya tidak mendapat pinjaman,

Tuhan menjadi kemuliaan, saya bertemu seorang sahabat yang baru saja memohon pinjaman itu, dan dia mendapat pinjaman tanpa tekanan apa pun, jadi dia memperkenalkan saya kepada Puan Olivia Daniel, dan saya memohon 400 juta, saya rasa itu adalah jenaka dan penipuan, tetapi saya mendapat pinjaman saya kurang dari 24 jam hanya 2% tanpa cagaran. Saya sangat gembira kerana saya diselamatkan daripada menjadi miskin.

jadi saya nasihat semua orang di sini yang memerlukan pinjaman untuk dihubungi
Puan Olivia Daniel, melalui e-mel: (oliviadaniel93@gmail.com)

Anda masih boleh menghubungi saya jika anda memerlukan maklumat lanjut melalui e-mel: (yuliy3531@gmail.com)

sekali lagi terima kasih semua kerana membaca kesaksian saya, dan semoga Allah terus memberkati kita semua dan memberi kita hidup dan kemakmuran

Gloria S berkata...

Halo, saya Puan GLORIA Peminjam Pinjaman Swasta. Kami memberi pinjaman kepada syarikat 2% yang lebih rendah. Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membayar hutang, ATAU anda memerlukan pinjaman perniagaan untuk meningkatkan perniagaan anda, membayar bil anda dan meningkatkan kesuburan syarikat anda? adakah anda telah dinafikan oleh Bank dan institusi kewangan lain? kami memberikan perkhidmatan yang baik kepada individu, korporat, lelaki dan wanita perniagaan dan kami bersedia membantu orang yang bersedia menulis kepada syarikat kami dan mendaftar dengan kami dan kami akan membantu ramai orang yang secara kewangan turun. Walau bagaimanapun, Opportunity Finance berada di Langkah Pintu anda, jadi hubungi kami hari ini melalui e-mel di: (gloriasloancompany@gmail.com) Atau WhatsApp Number +1 (330) 577-2856 dan dapatkan pinjaman anda hari ini.
Puan Gloria S MD / Ketua Pegawai Eksekutif
KEPERLUAN KREDIT MAKLUMAT YANG DIPERLUKAN:
1) Nama penuh: ............
2) Jantina: ............ .....
3) Umur: ........................
4) Negara: .................
5) Nombor Telefon: ........
6) Kerja: ..............
7) Pendapatan: ......
8) Jumlah Pinjaman Diperlukan: .....
9) Tempoh pinjaman: ...............
10) Sebab untuk pinjaman: ...........
11) Adakah anda memohon dan ditolak? Kemudian ........
12) Adakah anda bercakap bahasa Inggeris .......
Best Regard

ROBBI berkata...

ello,
Nama saya ROBBI dari Cirebon Jawa Barat Indonesia, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada ibu Alicia Radu untuk membantu saya memperoleh pinjaman yang baik setelah saya banyak mengalami pinjaman dari pemberi pinjaman online palsu yang menipu saya untuk mendapatkan uang tanpa memberikan pinjaman kepada saya telah memerlukan pinjaman untuk 3 tahun yang lalu untuk memulakan perniagaan saya sendiri di kota Cirebon di mana saya tinggal dan saya jatuh ke tangan sebuah syarikat palsu di Turki yang telah menipu saya dan tidak menawarkan saya pinjaman. dan saya sangat Frustrasted kerana saya kehilangan semua wang saya untuk sebuah syarikat palsu di Turki, kerana saya berhutang kepada bank saya dan rakan-rakan saya dan saya tidak ada sesiapa pun untuk menjalankan, sehingga satu hari setia bahawa seorang kawan saya memanggil Siti Aminah setelah membaca kesaksiannya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu, jadi saya terpaksa menghubungi Siti Aminah dan dia memberitahu saya dan meyakinkan saya untuk menghubungi Ibu Alicia Radu bahawa dia seorang ibu yang baik dan saya terpaksa menunaikan keberanian dan saya menghubungi Ibu Alicia. Radu dan saya terkejut dengan pinjaman saya diproses dan diluluskan dan dalam tempoh 3 jam pinjaman saya dipindahkan ke akaun saya dan saya sangat terkejut bahawa ini adalah satu keajaiban dan saya mesti memberi keterangan mengenai kerja baik Ibu Alicia Radu
jadi saya nasihat semua orang yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi e-mel Ibu Alicia Radu: (aliciaradu260@gmail.com) dan saya memberi jaminan bahawa anda akan memberi keterangan seperti yang telah saya lakukan dan anda juga boleh menghubungi saya untuk maklumat lanjut mengenai Ibu Alicia Radu email saya : (robbi5868@gmail.com) dan anda masih boleh menghubungi Siti Aminah yang memperkenalkan saya kepada ibu Alicia Radu melalui e-mel: (sitiaminah6749@gmail.com)
semoga Allah terus memberkati dan mengasihi ibu Alicia Radu untuk mengubah kehidupan kewangan saya

Unknown berkata...

We Offers Financial Consulting To Client, Companies Seeking Debt / Loan Financing And Seeking For Working Capital To Start A New Business Or To Expand Existing Business. Interested Parties Should Contact Us For More Information Through Via E-mail: SuiteCapitals@gmail.com ( SuiteCapitals@post.com )

We Have Loan Programs Tailored For Any Profile And You've Come To The Right Place To Satisfy Your Business Needs. If Your Company Or You Know Of Any Company With Viable Projects / Proposals That Needs Financing, Kindly Write Us With The Loan Requirement. Please, Contact Us For More Information: SuiteCapitals@gmail.com ( SuiteCapitals@post.com )

You Will Hear From Us. Well Nice To Meet You And I look forward to our Business Acquaintance. Interested Parties Should Contact Us For More Information Through Via E-mail: SuiteCapitals@gmail.com ( SuiteCapitals@post.com )

adilah friends berkata...

Bagikan ini untuk membantu jiwa sekarang, anda semua akan bersetuju dengan saya bahawa

Kadar penipuan dalam talian semakin meningkat pada hari itu. Saya juga menjadi mangsa

ia kerana saya telah scammed kira-kira 25,000 semua dalam usaha mencari

pinjaman rumah. Saya sebenarnya menyerah sehingga seorang pegawai kerajaan mengarahkan saya

Kepada para fran franca LOAN FIRM, Terlepas dari kenyataannya, saya terpaksa mencobanya sejak ia datang dari pejabat tertinggi kerajaan. Semua komen ya'lihat dalam talian adalah omong kosong, saya tahu sakit saya pergi melalui hanya kerana saya sedang mencari pinjaman saya terpaksa terus menjual barang berharga untuk

terus membayar yuran yang tidak dijangka. Saya dan beberapa personaliti yang hebat telah bermula

pergerakan untuk menamatkan penipuan dalam talian kerana orang mati setiap hari,

kehilangan rumah mereka, menjual harta mereka hanya kerana mereka memerlukan

pinjaman. Selain menjadi penerima daripada kira-kira 295,000 orang dalam francais

Skim pemberian pinjaman PINKAN, Kami juga membuat kajian untuk melihatnya

mereka adalah yang terbaik di seluruh dunia sejauh pinjaman dalam talian

kebimbangan, Mereka telah membuktikan diri mereka boleh dipercayai dan boleh dipercayai kembali ke

kembali tanpa gagal. Untuk menamatkan hutang orang, beban kewangan dan telah

yang menjadi mangsa di sini adalah butiran firma pinjaman yang makmur. E-mel:

frankqueens64@gmail.com whatsapp +2349057770649 untuk menamatkan

keperluan kewangan anda sekarang. Saya adilah dari kualar lumpur, malaysia. Ia tidak membawa anda apa-apa untuk berkongsi maklumat hebat ini

dan berita gembira. E-mel: frankqueens64@gmail.com ATAU panggilan +2349057770649 dan meraikan wabak kewangan sepanjang hayat anda.

adilah friends berkata...

Halo,
  Kami adalah Pertubuhan Kristian yang dibentuk untuk membantu orang yang memerlukan
  membantu, seperti bantuan kewangan. Jadi jika anda melalui kewangan
  kesukaran atau kekurangan kewangan, dan anda perlukan
  dana untuk
  memulakan perniagaan anda sendiri, atau anda memerlukan pinjaman untuk menyelesaikannya
  hutang atau bayar
  bil, mulakan dengan baik, atau anda merasa sukar untuk melakukannya
  dapatkan pinjaman modal dari bank tempatan, hubungi kami hari ini
  sama dengan e-mel: frankqueens64@gmail.com atau whatsapp +2349057770649 untuk Alkitab mengatakan: "" Lukas 11:10 Setiap orang
  meminta menerima, dan dia yang mencari mencari, dan kepada siapa yang mengetuk, pintu
  akan dibuka. "Jadi, jangan biarkan peluang ini meluluskan anda sebagai
  Yesus adalah hari yang sama, hari ini dan selama-lamanya
  untuk orang yang berfikiran serius dan takut kepada Tuhan.
  Kami mengesyorkan supaya anda melengkapkan dan mengembalikan butiran di bawah ..
  Nama awak: ______________________
  Alamat anda: ____________________
  Negara awak: ____________________
  Pekerjaan anda: __________________
  Jumlah Pinjaman yang Dibutuhkan: ______________
  Tempoh Pinjaman: ____________________
  Pendapatan bulanan: __________________
  Nombor Telefon Bimbit: ________________
  Adakah anda memohon pinjaman sebelum: ________________
  Jika anda telah memohon pinjaman sebelum ini, di mana anda dilayan dengan jujur?
  di mana anda akan menemui syarikat? ...
Bertindak cepat dan keluar dari tekanan kewangan, kekeliruan dan ketidakselesaan
  hubungi Permaisuri Pinjaman Perbadanan Hari ini melalui e-mel di alamat berikut: frankqueens64@gmail.com atau whatsapp + 2349057770649.Anda harus diperlakukan dengan sumber terbaik kami sehingga anda dapat memindahkan dana ini ke dalam akaun anda, dan balas cepat dan cepat anda menentukan berapa pantas yang anda harus terima
  pinjaman anda. Tanpa sebarang kelewatan Terapkan untuk anda
  pinjaman terbaik dan mudah di sini
  bersama kami. Sila e-mel ke laman web ini di Via
  e-mel: frankqueens64@gmail.com atau whatsapp +2349057770649
  Yang ikhlas
  Balas oleh REV terus terang SAN GIOVANNI diberkati

yetty sunarsih berkata...

Saya ingin kembali semua kemuliaan Allah atas apa yang dia gunakan Ibu Alicia Radu lakukan dalam hidup saya, nama saya Yetty Sunarsih dari Sandakan di malaysia, saya janda dengan 3 anak, suami saya mati dalam kemalangan kereta dan sejak itu kehidupan telah menjadi sangat kasar kepada saya dan keluarganya dan saya telah berusaha untuk mendapatkan pinjaman dari bank-bank di sini di malaysia dan saya dinafikan dan ditolak kerana saya tidak mempunyai cagaran dan tidak boleh mendapatkan pinjaman dari bank dan saya sangat sedih
pada hari ini yang setia ketika saya melalui internet, saya melihat kesaksian ROBBI bagaimana dia mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu dan saya menghubunginya untuk bertanya mengenai Ibu dan betapa benarnya pinjaman dari Ibu Alicia Radu dan dia memberitahu saya bahawa benar dan saya menghubungi Ibu Ibu Alicia Radu dan memohon pinjaman dan pinjaman saya diproses dan diluluskan dan dalam masa 24 jam saya mendapat amaran wang pinjaman saya dalam akaun saya dan ketika saya memeriksa akaun saya pinjaman saya utuh dan saya sangat gembira dan saya bersumpah bahawa mana-mana syarikat yang meminjamkan pinjaman saya akan memberikan penerangan mengenai syarikat itu, jadi saya ingin menggunakan medium ini untuk memberi nasihat kepada setiap orang yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi Ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com) dan anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (yettysunarsihs850@gmail.com) untuk maklumat dan juga teman saya Annisa Barkarya melalui email nya :( robbi5868@gmail.com)

Ferdinand Swiss berkata...

Halo, saya joan Hooks, yang kini tinggal di bandar Texas, Amerika Syarikat. Saya janda pada masa ini dengan Empat kanak-kanak dan saya terjebak dalam keadaan kewangan pada bulan Mei 2014 dan saya perlu membiayai semula dan membayar bil saya. Saya cuba mencari pinjaman dari pelbagai firma pinjaman baik swasta dan korporat tetapi tidak pernah berjaya, dan kebanyakan bank menolak kredit saya. Tetapi seperti yang Tuhan miliki, saya telah diperkenalkan kepada seorang wanita Tuhan pemberi pinjaman pinjaman swasta yang memberi saya pinjaman sebanyak 850,000USD dan hari ini adalah pemilik perniagaan dan anak-anak saya melakukan yang baik pada masa ini, jika anda perlu menghubungi mana-mana firma dengan rujukan untuk mendapatkan pinjaman tanpa cagaran, tiada pemeriksaan kredit, tiada penanda bersama dengan kadar faedah hanya 3% dan pelan dan jadual pembayaran yang lebih baik, sila hubungi Encik frank Queen (frankqueens64@gmail.com atau whatsapp +2349057770649). Dia tidak tahu bahawa saya melakukan ini tetapi saya sangat gembira sekarang dan saya membuat keputusan untuk memberitahu orang lain mengenai dia dan saya juga mahu Tuhan memberkati dia lebih banyak. Anda boleh menghubunginya melalui e-melnya: frankqueens64@gmail.com atau whatsapp +2349057770649

Ferdinand Swiss berkata...

Halo, saya joan Hooks, yang kini tinggal di malaysia,. Saya seorang janda pada masa ini dengan empat kanak-kanak dan saya terjebak dalam keadaan kewangan pada Mei 2017 dan saya perlu membiayai semula dan membayar bil saya. Saya cuba mencari pinjaman dari pelbagai firma pinjaman baik swasta dan korporat tetapi tidak pernah berjaya, dan kebanyakan bank menolak kredit saya. Tetapi seperti yang Tuhan miliki, saya telah diperkenalkan kepada seorang wanita Tuhan pemberi pinjaman pinjaman swasta yang memberi saya pinjaman sebanyak 850,000USD dan hari ini adalah pemilik perniagaan dan anak-anak saya melakukan yang baik pada masa ini, jika anda perlu menghubungi mana-mana firma dengan rujukan untuk mendapatkan pinjaman tanpa cagaran, tiada pemeriksaan kredit, tiada penanda bersama dengan kadar faedah hanya 3% dan pelan dan jadual pembayaran yang lebih baik, sila hubungi Encik frank Queen (frankqueens64@gmail.com atau whatsapp +2349057770649). Dia tidak tahu bahawa saya melakukan ini tetapi saya sangat gembira sekarang dan saya membuat keputusan untuk memberitahu orang lain mengenai dia dan saya juga mahu Tuhan memberkati dia lebih banyak. Anda boleh menghubunginya melalui e-melnya: frankqueens64@gmail.com atau whatsapp +2349057770649

Najwa Mohamed berkata...

nama saya Ibu Najwa Mohamed I tinggal di George Town Malaysia, saya dengan cepat mahu menggunakan media dalam talian ini untuk memberitahu semua rakyat Malaysia supaya berhati-hati agar tidak jatuh ke tangan peminjam palsu. Saya ingin memberi keterangan tentang bagaimana Tuhan Yang Maha Kuasa membimbing saya kepada pemberi pinjaman yang benar dan mengubah hidup saya dari rumput ke Grace. Saya menjadi sangat terdesak untuk mendapatkan pinjaman dari pemberi pinjaman dalam talian jadi saya memutuskan untuk menghubungi rakan yang baru mendapat pinjaman dalam talian dan berkongsi kisahnya dalam talian, dia memberitahu saya tentang seorang wanita bernama Puan Rika Anderson, Ketua Pegawai Eksekutif RIKA ANDERSON LOAN COMPANY.
Beberapa hari yang lalu saya memohon pinjaman (Rm200,000,000) dengan kadar faedah yang rendah, saya memberitahu ibu saya apa yang saya mahu gunakan untuk membina perniagaan saya dan pinjaman saya telah diluluskan dengan mudah. Tidak ada tekanan dan semua persediaan dibuat dengan pemindahan kredit dan dalam masa kurang dari 24 jam saya menerima mesej bank dari pemindahan pinjaman saya ke akaun bank saya dan saya sangat gembira dengan perniagaan saya dan keluarga saya. sesiapa sahaja yang memerlukan hubungan dengan ibu pemberi pinjaman Rika melalui e-mel rikaandersonloancompany@gmail.com, saya berjanji untuk berkongsi kesaksian. Saya berdoa agar Tuhan memberkati dia demi kebaikan yang telah dilakukannya dalam hidup saya. Anda juga boleh menghubungi saya pada masa semut melalui najwamohamedh@gmail.com

Najwa Mohamed berkata...

nama saya Ibu Najwa Mohamed I tinggal di George Town Malaysia, saya dengan cepat mahu menggunakan media dalam talian ini untuk memberitahu semua rakyat Malaysia supaya berhati-hati agar tidak jatuh ke tangan peminjam palsu. Saya ingin memberi keterangan tentang bagaimana Tuhan Yang Maha Kuasa membimbing saya kepada pemberi pinjaman yang benar dan mengubah hidup saya dari rumput ke Grace. Saya menjadi sangat terdesak untuk mendapatkan pinjaman dari pemberi pinjaman dalam talian jadi saya memutuskan untuk menghubungi rakan yang baru mendapat pinjaman dalam talian dan berkongsi kisahnya dalam talian, dia memberitahu saya tentang seorang wanita bernama Puan Rika Anderson, Ketua Pegawai Eksekutif RIKA ANDERSON LOAN COMPANY.
Beberapa hari yang lalu saya memohon pinjaman (Rm200,000,000) dengan kadar faedah yang rendah, saya memberitahu ibu saya apa yang saya mahu gunakan untuk membina perniagaan saya dan pinjaman saya telah diluluskan dengan mudah. Tidak ada tekanan dan semua persediaan dibuat dengan pemindahan kredit dan dalam masa kurang dari 24 jam saya menerima mesej bank dari pemindahan pinjaman saya ke akaun bank saya dan saya sangat gembira dengan perniagaan saya dan keluarga saya. sesiapa sahaja yang memerlukan hubungan dengan ibu pemberi pinjaman Rika melalui e-mel rikaandersonloancompany@gmail.com, saya berjanji untuk berkongsi kesaksian. Saya berdoa agar Tuhan memberkati dia demi kebaikan yang telah dilakukannya dalam hidup saya. Anda juga boleh menghubungi saya pada masa semut melalui najwamohamedh@gmail.com

Annisa Berkarya berkata...

Salam kepada semua orang, Allah pasti akan menjawab semua pemberi pinjaman palsu ini yang mencuri wang kita dengan menyamar wang pinjaman kepada kita, mereka datang dengan segala bentuk ucapan manis seperti memberi pinjaman dengan kadar faedah rendah 2%, semuanya scam kecuali Ibu yang baik. Rossa Stanley perusahannya adalah satu-satunya pemberi pinjaman sejati dan sejati yang meminjamkan dengan kadar faedah 2%, inilah ceritaku, nama saya annisa dari bali pemilik restoran, jangan tertipu atau takut pinjaman itu tidak boleh didapati dari internet, itu mungkin dan saya adalah penerima pinjaman internet. Saya membaca beberapa komen anda tentang bagaimana anda scammed, Ya mereka penipu, dan mereka juga peminjam sebenar. Dan ibu rossa adalah salah seorang daripada mereka. Kerana banyak kreditor scam saya pada mulanya ragu-ragu, namun memutuskan untuk mencuba dan melihat kembali ibu Rossa meluluskan permintaan pinjaman saya dan saya telah mengkreditkan pinjaman saya dengan tepat Rp150.000.000,00 ke Rekening BCA saya, saya harus mengakui ketika mendapat wang, saya terkejut dan Masih terkejut setakat ini, walaupun ada yang menolak kerana mereka tidak boleh melayakkan pinjaman. Tapi saya dikabulkan kerana keseriusan dan ketegaran saya, banyak yang akan menghubungi ibu rossa tanpa menjawab dan apabila pinjaman mereka dibatalkan, mereka akan memohon kepada ibu rossa tapi bagi saya saya serius dan memantau hal-hal dan sebelum saya mengetahuinya, saya mendapat pinjaman saya, dan ketika saya bertanya kepada ibu rossa bagaimana saya menunjukkan penghargaan untuk mengeluarkan saya dan keluarga saya dari kemiskinan dia meminta agar saya berkongsi berita tersebut kepada semua orang di sekitar saya di Bali, dan hari ini saya memutuskan untuk menulis di sini supaya orang tidak akan jatuh pemberi pinjaman palsu yang menuntut bayaran pendaftaran, tuntutan ibu hanya untuk keseriusan dan rasa hormat anda dan pinjaman anda akan ada di akaun bank anda dan sekali lagi saya mengatakan bahawa ALLAH memberkati syarikat pinjaman rossa stanley untuk hal ini baik untuk orang-orang di benua Asia dan UNITED NATIONS (PBB) untuk menyokongnya, anda boleh menghubungi pusat lay anan pelanggan rossa stanley dengan menulis perkhidmatan pelanggan melalui surat Rossastanleyloancompany@gmail.com, jika anda ragu dan perlu mendapatkan penjelasan mengenai apa-apa atau isu berasa bebas untuk menulis saya annisaberkarya@gmail.com atau suami saya agungabdullahi@gmail.com Saya melakukan dengan sangat baik dalam perniagaan restoran saya, dan membayar ansuran pinjaman saya pada saat jatuh tempo, ibu Rossa benar-benar Allah dihantar ke Dunia ini.

Queen Jamillah berkata...

Saya sangat bersyukur kepada Ibu Iskandar Lestari karena telah memberi saya pinjaman sebesar Rp700.000.000,00 saya telah berhutang selama bertahun-tahun sehingga saya mencari pinjaman dengan sejarah kredit nol dan saya telah ke banyak rumah keuangan untuk meminta bantuan namun semua menolak saya karena rasio hutang saya yang tinggi dan sejarah kredit rendah yang saya cari di internet dan tidak pernah menyerah saya membaca dan belajar tentang CREDIT UNION DAYA LESTARI di salah satu blog saya menghubungi Mrs Iskandar Lestari konsultan kredit via email:(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) dengan keyakinan bahwa pinjaman saya diberikan pada awal tahun 2017 dan harapan datang lagi, kemudian saya menyadari bahwa tidak semua perusahaan pinjaman di blog benar-benar palsu karena semua hautang finansial saya telah diselesaikan, sekarang saya memiliki nilai yang sangat besar dan usaha bisnis yang patut ditiru, saya tidak dapat mempertahankan ini untuk diri saya jadi saya harus memulai dengan membagikan kesaksian perubahan hidup ini yang dapat Anda hubungi Ibu Iskandar via email: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)
BBM INVITE::{D8980E0B}:::::::::::::{4424AA}
Calls Only ::{+16264653418}
WhatsApp Only::{+33753893351}

Asep Novita berkata...

Halo semuanya

Dengan fakta bahwa ONE BILLION RISING FUND adalah pemberi pinjaman yang sejati dan saya adalah saksi hidup dari perusahaan ini.
Saya Novita Asep, dan baru minggu lalu saya membaca tentang SATU BILLION RISING FUND sebagai satu (Nyonya Efendi Ratu Lisa) memberi kesaksian tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari perusahaan, jadi saya mengambil bunga karena saya memerlukan uang untuk memperbesar bisnis saya, seperti yang telah saya dengar Sebagian besar teman saya berbicara tentang bagaimana mereka di mana menabung untuk membayar sejumlah uang untuk mendapatkan pinjaman

Ini adalah waktu saya untuk mengajukan pinjaman secara online dan perusahaan tersebut benar-benar menunjukkan bahwa saya senang karena saya diberi pinjaman kepada perusahaan dan perusahan mo dari perusahaan ini adalah bahwa pemberian pinjaman mereka mudah dan cepat.
Saya menyarankan setiap pencari pinjaman untuk mengajukan permohonan ke perusahaan ini dan stres fianacial Anda akan berakhir karena perusahaan itu asli

Hubungi perusahaan: onebillionrisingfund@gmail.com
BBM: D8E814FC

Asep Novtia
Gmail: asepnovita2@gmail.com

Gloria S berkata...

Adakah anda mengalami masalah kewangan atau anda ingin memenuhi impian anda dengan dana? Adakah anda memerlukan pinjaman untuk membayar bil anda, Mula atau mengembangkan perniagaan anda?
Adakah anda mengalami kesukaran mendapatkan pinjaman daripada Peminjam atau Bank yang keras kerana bayaran / syarat pinjaman yang tinggi? Adakah anda memerlukan pinjaman untuk alasan yang sah?
Kemudian jawapan kepada soalan ini ialah:
Kembali kepada kami untuk rundingan mengenai jumlah yang anda perlukan akan menjadi keputusan bijak.
JENIS PINJAMAN KAMI
Pinjaman ini diwujudkan untuk membantu pelanggan kami secara kewangan, dengan tujuan untuk mengurangkan beban kewangan. Apa pun sebabnya, pelanggan boleh mencari pelan pinjaman yang sesuai dari syarikat kami yang memenuhi keperluan kewangan.
Hubungi syarikat pinjaman Gloria S melalui e-mel: {gloriasloancompany@gmail.com} atau WhatsApp Number: +1 (361) 645-7557
Salam Sejahtera

Victoria Alberto berkata...

Halo, nama saya ialah Victoria Alberto, mangsa penipuan di tangan peminjam palsu. Saya telah kehilangan kira-kira RM 6,000 kerana saya memerlukan modal besar sebanyak RM 80,000. Saya hampir mati, saya tidak mempunyai tempat untuk pergi. perniagaan saya dimusnahkan, dan dalam proses saya kehilangan anak saya. Saya tidak dapat berdiri lagi. Pada bulan Mac 2017, saya bertemu seorang rakan yang memperkenalkan saya kepada seorang ibu yang baik, Puan Olivia Daniel, yang pada akhirnya membantu saya mendapatkan pinjaman dalam sebuah syarikat. ibu yang baik saya ingin menggunakan peluang ini untuk mengucapkan terima kasih, dan semoga Tuhan terus memberkati anda. Saya juga ingin menggunakan peluang ini untuk memberi nasihat kepada rakan-rakan Malaysia, bahawa terdapat banyak penipu di sana, jadi jika anda memerlukan pinjaman, dan ingin mendapatkan pinjaman cepat, hanya daftar melalui Puan Olivia Daniel melalui email: (oliviadaniel93@gmail.com ). anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel ini: (victoriaalberto78@gmail.com). jika anda mempunyai sebarang keraguan. sila dia satu-satunya orang yang boleh dipercayai dan boleh dipercayai.
Terima kasih.