Jumaat, 18 November 2011

Kementerian tak ambil tindakan

KUALA LUMPUR: Kementerian Pelajaran tidak akan mengambil sebarang tindakan terhadap sebuah sekolah rendah di Keramat di sini yang didakwa memotong RM50 daripada wang bantuan persekolahan RM100 yang diberikan kerajaan kepada pelajar.

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, sekolah berkenaan sebaliknya hanya akan diberi nasihat berhubung perkara itu.


“Kami sudah maklumkan bahawa wang itu mesti diserahkan dulu kepada pelajar, jika ada bayaran lain biasa dikenakan jangan dibuat sekarang, tapi perlu diadakan mesyuarat Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) untuk dibincang bersama-sama,” katanya.

“Kalau ibu bapa bersetuju kemudian itu soal lain, sementara ini biarlah pelajar itu seronok terima duit ini,” katanya ketika kunjungan ke Sekolah Kebangsaan Sentul 1, di sini bagi meraikan pelajar cemerlang Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) sekolah itu, semalam.


Sementara itu, Pengarah Jabatan Pelajaran Wilayah Persekutuan Datuk Khairil Awang berkata, beliau sudah menghubungi guru besar sekolah itu yang bersetuju memansuhkan pemotongan dan akan mengembalikan wang itu, kelmarin.

myMetro: 18 November 2011

Tiada ulasan: