Sabtu, 13 November 2010

52 5A DI SK JITRA


JAMALIAH Din (kanan) bersama 52 muridnya yang meraih 5A dalam UPSR di Sekolah Kebangsaan Jitra, Kubang Pasu, kelmarin.


KEMURAMAN dan kesedihan warga Sekolah Kebangsaan Jitra, Kubang Pasu akibat banjir besar yang melanda minggu lalu, terubat sedikit kelmarin apabila 52 murid sekolah itu berjaya memperoleh keputusan 5A dalam Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR).

Linangan air mata dan pelukan gembira menghiasi dewan terbuka sekolah itu apabila Guru Besarnya, Jamaliah Din mengumumkan peningkatan jumlah murid yang mendapat 5A iaitu daripada 35 orang tahun lalu kepada 52 orang tahun ini.

“Sasaran kita adalah 50 murid tetapi kesungguhan dan peranan ibubapa serta guru nampaknya membuahkan hasil apabila keputusan yang dicapai melebihi sasaran yang ditetapkan,” katanya ketika ditemui di sekolah itu.

Sementara itu, pelajar cemerlang yang mendapat 5A, Muhammad Saniy Samsudin berkata, dia amat berterima kasih kepada guru-guru sekolah tersebut dan semua yang membantunya sehingga berjaya mendapat keputusan yang cemerlang.

“Saya begitu tertekan sebelum ini kerana bapa dan guru mahu saya menumpukan perhatian kepada pelajaran, namun kini saya faham semua itu adalah untuk melihat kejayaan saya,” ujarnya.


Utusan Malaysia Online: 13 November 2010

Tiada ulasan: