Khamis, 25 November 2010

Bekas guru cemerlang dirai dalam Majlis Jasamu Dikenang


HUSSAIN Awang (empat dari kanan) bersama Burhan Ramli (dua dari kanan) dan sebahagian guru cemerlang pada Majlis Jasamu Dikenang di Kota Bharu, kelmarin.


KOTA BHARU 24 Nov. - Seorang guru cemerlang tidak pernah mengenal erti berputus asa dan penat-lelah dalam menabur bakti mendidik anak bangsa menjadi seorang yang cemerlang, gemilang dan terbilang.

Guru cemerlang sanggup berkorban apa sahaja, masa hatta wang ringgit bagi melaksanakan pelbagai program demi memastikan anak didiknya beroleh kejayaan.

Komitmen tinggi guru cemerlang inilah yang menyaksikan ramai pelajar di Kelantan mendapat keputusan cemerlang dalam peperiksaan utama setiap tahun, sehingga membolehkan pelajar terbabit melanjutkan pengajian ke peringkat lebih tinggi, kadangkala mengatasi guru mereka sendiri.

Menyedari sumbangan besar guru-guru cemerlang ini, maka Majlis Guru Cemerlang Kelantan (MGCK) mengambil pendekatan proaktif dengan menganjurkan Majlis Jasamu Dikenang sebagai menghargai jasa guru-guru terbabit yang telah menamatkan perkhidmatan secara rasmi, dekat sini semalam.

Pengerusi MGCK Sesi 2010/2011, Burhan Ramli berkata, majlis itu julung-julung kalinya bagi meraikan 12 orang guru cemerlang yang bersara pada tahun ini.

Pada majlis tersebut, guru-guru tersebut menerima anugerah daripada Pengarah Pelajaran Negeri, Hussain Awang.

Guru-guru itu antaranya Sowi Ahmad bekas guru di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Mulong, Abd. Rahim Abd.Kadir (SMK Zainab 2), Nawi Ismail (SMK) Mahmud Mahyiddin, Nordin Mohamad (SMK Pangkal Kalong), Mat Yusoff Mohd. Noor, Sekolah Kebangsaan (SK) Perupok, Maznah Ramli (SK Badak), Maimunah Said (SK Padang Garong), Rahmah Yusoff (SK Tengku Indera Petra), Puziah Ahmad(SK Panji), Mat Salleh dari Sekolah Menengah (SM) Teknik Pengkalan Chepa) dan Abdullah Ismail (SM) Sains Machang.

Utusan Malaysia Online: 25 November 2010

Tiada ulasan: