Rabu, 17 November 2010

SK Sek. 24 juara Piala Raja Muda Selangor


Razali Ibrahim (tiga dari kanan) turut bersorak meraikan kejayaan pasukan SK Seksyen 24 yang muncul juara Piala Raja Muda Selangor selepas menyampaikan hadiah kepada pasukan itu di padang SK TTDI Jaya di Shah Alam, baru-baru ini.


SHAH ALAM 16 Nov. - Sekolah Kebangsaan (SK) Seksyen 24, Shah Alam muncul juara Piala Raja Muda Selangor apabila menewaskan SK Seksyen 7 Shah Alam 2-1 pada perlawanan akhir di padang SK TTDI Jaya di sini baru-baru ini.

Piala kemenangan dan medal disampaikan oleh Timbalan Menteri Belia dan Sukan, Datuk Razali Ibrahim yang turut menyaksikan perlawanan akhir tersebut.

Guru Besar SK TTDI Jaya merangkap Pengerusi Jawatankuasa Pengelola Kejohanan, Mariah Mahat berkata, kejohanan tersebut telah bermula pada 7 Oktober lalu dan disertai oleh 30 buah sekolah kebangsaan di daerah itu.

Katanya, sekolah-sekolah itu dibahagikan kepada lapan kumpulan untuk persaingan peringkat awal sebelum dua sekolah itu berjaya ke perlawanan akhir.

"Tujuan kejohanan ini ialah untuk mencungkil bakat muda dalam sukan bola sepak khususnya di kalangan sekolah di sekitar Shah Alam," katanya kepada pemberita selepas majlis penyampaian hadiah kepada juara dan naib juara.

Hadir sama menyaksikan perlawanan tersebut Pengerusi Jawatankuasa Induk Kejohanan Bolasepak Piala Raja Muda Selangor, Datuk Ahmad Nawawi Md. Zain dan Pengarah Pelajaran Selangor, Sulaiman Wak.

Utusan Malaysia Online: 17 November 2010

Tiada ulasan: