Sabtu, 17 Oktober 2009

Lawatan sambil belajar ke Zoo Melaka

MELAKA - Seramai 100 pelajar Tingkatan Lima Sekolah Menengah (SM) Teknik Melaka, Bukit Piatu, berserta tiga guru pengiring melawat Zoo Melaka.

Objektif utama lawatan pelajar bukan sekadar melihat haiwan, sebaliknya pelajar berkenaan ditugaskan melihat kekurangan terdapat di zoo itu serta memberikan cadangan membaiki kelemahan zoo terbabit.

Seorang pelajar menyertai rombongan itu, Fateen Nadhira berkata, Zoo Melaka menarik untuk dilawati, namun terdapat beberapa kekurangan boleh diperbaiki pihak pengurusan zoo untuk menarik ramai pengunjung terutama pelajar dan pelancong asing.

“Antara kelemahannya, kekurangan tempat duduk untuk berehat, kemudahan pengangkutan seperti kereta api dan basikal sewa,” katanya.

Katanya, kedai menjual cendera mata seharusnya meletak harga lebih murah untuk menarik perhatian kanak-kanak dan pelajar membeli barangan di sebagai kenangan.

Secara keseluruhan, pelajar berpuas hati dengan haiwan terdapat di zoo itu dan berharap pihak zoo dapat menyediakan lebih banyak haiwan.

Sinar Harian: 17 Oktober 2009

Tiada ulasan: