Selasa, 27 Oktober 2009

Pelajar lebam kena belasah 20 rakan di sekolah



KESAN lebam di bahu Mohd Amerudin akibat dibelasah kira-kira 20 rakan sekolahnya.

POKOK SENA: Seorang pelajar Tingkat Empat sebuah sekolah menengah di sini, mendakwa dibelasah lebih 20 pelajar selepas dia menegur perbuatan seorang pelajar yang mengeluarkan perkataan lucah terhadap seorang pelajar perempuan sekolah itu, kelmarin.

Mangsa, Mohd Amerudin Zulkeply, 16, lebam di bahagian belakang, bahu kiri, leher, belakang kepala, tangan dan kaki akibat ditumbuk serta diterajang kira-kira 20 pelajar sekolah itu di belakang makmal sains sekolah berkenaan ketika waktu persekolahan hampir tamat.

"Kejadian berlaku apabila saya menegur seorang pelajar lelaki Tingkatan Tiga yang bercakap lucah kepada seorang pelajar perempuan yang juga rakan saya.

"Saya menegurnya supaya tidak bercakap sedemikian dan beberapa minit kemudian dia datang dan mengajak saya pergi ke belakang makmal dan kami bergaduh di depan kira-kira 20 rakannya," katanya ketika ditemui di rumahnya di sini, semalam.

Mohd Amerudin berkata, dia dibelasah hingga kepalanya terperosok ke dalam longkang selain diterajang bertalu-talu.

"Seorang kawan saya sempat merakamkan kejadian itu menggunakan kamera telefon bimbit sebelum dia sendiri turut dibelasah. Saya tidak mampu melawan kerana mereka terlalu ramai.

"Saya terdengar ada pelajar memberitahu guru datang menyebabkan kumpulan itu lari," katanya.

Ibu mangsa, Rokiah Ramlie, 46, berkata beliau hanya menyedari kejadian itu malam kelmarin apabila anak keenam daripada lapan beradik itu mengadu sakit seluruh badan akibat dipukul di sekolah.

"Semalam (kelmarin) dia balik agak lewat dan kami membawanya ke hospital untuk mendapatkan rawatan sebelum membuat laporan polis.

"Hari ini (semalam) dia tidak mahu ke sekolah kerana badan masih sakit selain bimbang dipukul lagi oleh kumpulan pelajar itu," katanya.

Rokiah berkata, beliau berharap pihak sekolah dapat menyiasat kejadian itu dan mengambil tindakan ke atas kumpulan pelajar berkenaan supaya kejadian sama tidak berulang.

Berita Harian Online: 27 Oktober 2009

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Boleh baca, jangan percaya......