Khamis, 1 April 2010

Guru sastera diberi taklimat

KEMENTERIAN Pelajaran merujuk aduan melalui SMS oleh MAAJDIE:BHA04483 dalam ruangan Rakan@bh, 15 Mac lalu mengenai ‘Teks baru Tingkatan Empat Tahun 2010 sudah diperkenalkan, tetapi Kementerian Pelajaran belum menyediakan panduan guru.’

Untuk makluman, menjadi dasar kementerian, Buku Panduan Guru tidak disediakan untuk mata pelajaran komponen sastera.

Bagaimanapun, kementerian mengadakan taklimat mengenai Teks Baharu Tingkatan Empat Kegunaan 2010 kepada pegawai bahasa Melayu Jabatan Pelajaran Negeri pada 22 Disember 2009 di Putrajaya.

Jerayawara turut diadakan untuk guru Bahasa Melayu Tingkatan Satu dan Empat bermula Zon Sabah, Sarawak dan Labuan pada 2 hingga 5 Mac di Kota Kinabalu, Sabah. Zon Semenanjung pada 9 hingga 12 Mac lalu di Kuala Lumpur.

Bagi guru Kesusasteraan Melayu (elektif) Tingkatan Empat dan Lima, jerayawara diadakan di Kuala Lumpur pada 6 hingga 9 April ini untuk Zon Semenanjung, diikuti Zon Sabah, Sarawak dan Labuan.

Semua guru yang hadir perlu menjalankan kursus dalaman kepada guru Bahasa Melayu dan Kesusasteraan Melayu (elektif) di daerah dengan perbelanjaan ditanggung Jabatan Pelajaran Negeri.

UNIT KOMUNIKASI KORPORAT,
Kementerian Pelajaran


Berita Harian Online: 1 April 2010

Tiada ulasan: