Isnin, 30 November 2009

Guru dipilih Pengerusi 4B Pahang


Ahmad Daniar Ismail


KUALA LIPIS 29 Nov. - Seorang guru dari Sekolah Kebangsaan (SK) Clifford, di sini, Ahmad Daniar Ismail, 32, dipilih sebagai Pengerusi Gerakan Belia 4B Pahang yang baru, menggantikan Datuk Abdul Manan Ismail, 62, yang lebih 10 tahun memegang jawatan itu.

Ahmad Daniar merupakan lulusan sarjana ekonomi, Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) yang juga bekas Pengerusi 4B Remaja negeri menang tanpa bertanding dalam pemilihan itu.

Beliau memperoleh kemenangan tersebut setelah seorang lagi calon, Kapten (B) Mohd. Johari Hussain yang juga ADUN Tioman yang sebelum ini berminat untuk bertanding merebut jawatan berkenaan telah menarik diri sebelum mesyuarat diadakan di sini hari ini.

Jawatan Timbalan Pengerusi menyaksikan perebutan dua orang tokoh belia negeri ini apabila Exco Pemuda UMNO Malaysia, Mohamed Suffian Awang berjaya memperoleh 56 undi mengalahkan Nazaruddin Abdul Hassim yang memperoleh 22 undi.

Sementara itu, Naib Pengerusi disandang oleh Pengerusi Majlis Belia Jerantut, Ir. Jalaluddin Ghazali yang juga menang tanpa bertanding.

Turut menyaksikan perubahan pada pemilihan itu ialah jawatan Naib Pengerusi Wanita 4B apabila Hartini Osman yang juga Ketua Puteri Lipis berjaya memperoleh 41 undi mengalahkan Mazlina Mohd. Lazim dari perwakilan 4B Indera Mahkota yang mendapat 37 undi.

Mesyuarat agung tahunan bagi sesi 2009/2012 bagi negeri Pahang itu telah dirasmikan oleh Ahli Parlimen Lipis, Datuk Dr. Mohamed Shahrom Osman.

Utusan Malaysia Online: 30 November 2009

Tiada ulasan: