Sabtu, 21 November 2009

Keluarga mangsa jambatan runtuh tuntut RM105j

IPOH: Keluarga tiga mangsa yang maut dalam tragedi jambatan gantung runtuh di Pusat KoKurikulum Pejabat Pelajaran Daerah Kinta Selatan, Kuala Dipang, 26 Oktober lalu, memfailkan saman RM105 juta terhadap kerajaan Malaysia dan 10 yang lain di atas dakwaan kecuaian dalam memastikan keselamatan anak-anak mereka ketika menghadiri Kem 1Malaysia.

Writ saman difailkan oleh K Mageswaran, 46, K Vasudevan, 43, dan T Nathan, 44, kira-kira jam 10.30 pagi di Mahkamah Tinggi Ipoh, di sini, menerusi Tetuan A Sivanesan & Co.

Mageswaran bapa kepada Devatharshini, 11, Vasudevan bapa kepada Divyashree, 12, dan Nathan bapa Dinadevi, 11. Devatharshini dan Dinadevi adalah murid Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil (SJKT) Mambang Diawan manakala Divyashree dari SJKT Gopeng.

Mereka turut menamakan Guru Besar SJKT Mambang Di Awan dan SJKT Gopeng, Pegawai Pelajaran Daerah Kinta Selatan, Pengarah Jabatan Pelajaran Perak, Yang Dipertua Majlis Daerah Kampar, Komanden Kem 1Malaysia, Pengarah Jabatan Kerja Raya (JKR) Perak, Menteri Pelajaran dan dua syarikat iaitu CWL Enterprise serta GS Synergy Sdn Bhd, sebagai defendan.

Berita Harian Online: 21 November 2009

Tiada ulasan: