Selasa, 29 Jun 2010

Guru pendidikan khas bebas tuduhan cabul

2010/06/29

SHAH ALAM: Seorang guru pendidikan khas dilepas dan dibebaskan oleh Mahkamah Majistret, di sini, semalam, dari tuduhan mencabul pelajar bisu berusia 15 tahun dalam satu kejadian, lima tahun lalu.

Majistret Norkamilah Aziz membuat keputusan itu terhadap Rizal Revoo, 37, selepas berpuas hati pihak pembelaan berjaya menimbulkan keraguan munasabah dalam kes itu.


Tertuduh ketika ditemui di luar mahkamah, berkata dia amat bersyukur dengan keputusan itu selepas beberapa tahun kejadian hitam itu berlaku. “Alhamdulillah, saya gembira dengan keputusan ini tetapi belum mengetahui apa akan saya lakukan dalam kehidupan saya selepas ini,” katanya.


Mengikut pertuduhan, tertuduh bertugas di sekolah dekat sini, didakwa mencabul kehormatan mangsa kini berusia 20 tahun di sekolah tempatnya bertugas antara jam 10.20 pagi dan 12 tengah hari 30 Ogos 2005.


Atas perbuatan itu, dia didakwa melakukan kesalahan mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara maksimum 10 tahun atau denda atau sebatan. Pendakwaan dijalankan Siti Syakimah Ibrahim, manakala tertuduh diwakili peguam bela Salim Bashir.

myMetro: 29 Jun 2010

Tiada ulasan: