Rabu, 19 Ogos 2009

Segerakan bayaran insentif PPM

SAYA salah seorang Pembantu Pengurusan Murid (PPM) di sekolah Pendidikan Khas. Pada bajet 2008, mantan Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi telah mengumumkan akan memberikan bayaran insentif RM200 kepada semua pembantu guru. Iaitu PPM yang di tempatkan di sekolah pendidikan khas atau kelas intergrasi.

Bayaran itu dijanjikan bermula Januari 2009 tetapi malangnya sehingga sekarang kami masih tidak menerima apa-apa bayaran.

Apabila hal ini dipanjangkan ke pihak pengurusan sekolah, maklum balas yang diterima tiada 'Surat Pekeliling' yang di keluarkan oleh Kementerian Pelajaran.

Pada sambutan Hari Guru yang lepas juga, Timbalan Perdana Menteri merangkap Menteri Pelajaran sekali lagi menjanjikan insentif tersebut.

Oleh itu, saya amat berharap perkara ini dapat diselesaikan segera dan bayaran tunggakan dapat dibayar secepat mungkin, tambahan dengan keadaan ekonomi sekarang dan menjelang musim perayaan.

Tugas dan tanggungjawab kami sebagai PPM Pendidikan Khas bukanlah mudah seperti yang difikirkan.

Setiap hari kami berhadapan dengan pelbagai kerenah anak-anak istimewa ini. Tindakan mereka ada kalanya di luar jangkaan.

Mungkin dengan bayaran insentif ini dapat meningkatkan lagi kualiti kerja kami dan menambahkan lagi semangat kami.

PPM PRIHATIN,

Esplanade, Pulau Pinang

Utusan Malaysia Online: 19 Ogos 2009

Tiada ulasan: