Rabu, 5 Ogos 2009

Semua sekolah diarah periksa suhu badan pelajar

JOHOR BAHRU: Kementerian Pelajaran mengarahkan pemeriksaan suhu badan setiap murid dan pelajar di semua sekolah seluruh negara sebelum waktu persekolahan bermula sebagai langkah awal untuk mencegah penularan wabak selesema babi atau Influenza A (H1N1).

Timbalan Menterinya, Datuk Dr Wee Ka Siong, berkata semua murid yang mempunyai suhu badan melebihi 37.6 darjah Celsius akan diarahkan menjalani kuarantin rumah dan sampel akan diambil bagi menentukan sama ada mereka menghidap H1N1.

"Kita sudah mendapat persetujuan Kementerian Kesihatan bagi melaksanakan prosedur ini, dengan menempatkan kakitangan perubatan.

“Ia adalah langkah yang diambil bagi meningkatkan keyakinan ibu bapa supaya terus menghantar anak mereka ke sekolah," katanya yang mengadakan pertemuan dengan pengurusan Sekolah Kebangsaan (SK) Sri Kenanga, Tampoi di sini, selepas seorang murid Tahun Enam sekolah itu meninggal dunia akibat H1N1, Ahad lalu.

Hadir sama, Pengarah Jabatan Pelajaran negeri, Sufaat Tumin dan Guru Besar SK Sri Kenanga, Maselah Tahir.

Berita Harian Online: 5 Ogos 2009

1 ulasan:

Ross Safina Hor berkata...

PENGEDAR PROTECUR-100 DIPERLUKAN DISELURUH ASIA...

Ross Safina Hor

Tahukah anda bagaimana untuk mencegah H1N1???
Insyaallah…PROTECUR-100 dapat membantu untuk mencegah wabak yang semakin mengganas menyerang kita semua. Produk kami adalah semulajadi dan ia juga boleh dikatakan anugerah daripada ALLAH SWT kepada hamba-hambanya apabila kita ditimpa masalah begini.

Marilah bersama-sama kita memeranginya tanpa keluhan dan putus asa. Ia menyerang tanpa mengira usia, warna kulit, tanpa belas kasihan(no mercy) dan tanpa memberi amaran. Kini virus H1N1 ini berada dimana-mana untuk memusnahkan kehidupan kita.

Jangan teragak-agak untuk mencuba penawar ini sebelum kita diseranginya.
MENCEGAH LEBIH BAIK DARI MERAWAT…

Hanya RM 38 sahaja sebotol dan tak rugi untuk mencubanya demi keselamatan diri sendiri dan keluarga tersayang.PROTECUR-100 juga dapat membantu pesakit-pesakit yang mengalami masalah:

Kencing Manis
Gaut
Penyakit Kelamin
Sinus
Tekanan Darah Tinggi
Obesiti
Penyakit Kulit
Keputihan bagi wanita
Tahap Ketahanan Badan Rendah
HIV Positif
Batuk
Demam
Selsema
Tonsil(Sakit Kerongkong)
Radang Sendi
Sakit Urat

Hubungi ajen-ajen yang tertera didalam blog saya atau anda boleh terus menghubungi saya untuk sebarang pertanyaan.
(Ross +6012 4102368 / Mikhail +6012 4839622)

Bagi Daerah Pantai Timur sila hubungi,
EN OTHMAN IBRAHIM - +6017 9706469

PENGEDAR DIPERLUKAN DISELURUH MALAYSIA.