Jumaat, 24 April 2009

SMK Chukai juara bahas pertandingan ala Parlimen

BESUT 23 April - Peserta Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Cukai, Kemaman memikat hati juri dengan kepetahan berhujah sehingga membolehkan sekolah itu menjuarai Pertandingan Bahas Bahasa Melayu Ala Parlimen Peringkat Sekolah-sekolah Menengah Terengganu, semalam.

Sekolah itu menewaskan pasukan Sekolah Menengah Kebangsaan Agama (SMKA) Tok Jiring, Kuala Terenganu pada pertandingan yang diadakan di SMKA Wataniah Jerteh.

Peserta SMK Cukai yang diwakili oleh Zuhamizan Mohd. Azami, Mohd Zulfikar Mohd. Noor, Nur Adibah Zulkefali, Iffah Syahirah Hashim dan Fayadhah Nurul Ramli bertindak sebagai kerajaan.

Manakala SMKA Tok Jiring yang bertindak sebagai pembangkang diwakili oleh Mohamad Faiz Mohd. Zuki, Mohd Halimi Mohamad Faudzi, Mohd. Khairi Azhar Mat Yassin, Wan Nur Syafiqah Izzati Wan Ibrahim dan Hasanah Mahmud.

Bahas yang bertajuk Pertambahan Saluran Televisyen Meningkatkan Pengetahuan Masyarakat yang disertai wakil dari setiap daerah itu dianjurkan oleh Jabatan Pelajaran Negeri Terengganu.

Zuhamizam turut terpilih sebagai pembahas terbaik dalam pertandingan tersebut.

Dengan kemenangan itu, SMK Cukai akan mewakili Terengganu ke pertandingan peringkat kebangsaan yang akan diadakan di Kota Bharu, Kelantan pada akhir bulan depan.

Majlis penutup dan penyampaian hadiah kepada para pemenang disempurnakan oleh Pegawai Pelajaran Daerah Besut, Baharudin Ibrahim.

Utusan Malaysia Online: 24 April 2009

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kami mahukan isi bg tajuk tersebut, bagaimanakah cara untuk mendapatkannya? sila hubungi kami di ciko_alisha@yahoo.com :)