Isnin, 27 Julai 2009

Guru didakwa cabul pelajar ditahan

DUNGUN: Guru pendidikan jasmani yang didakwa terbabit kegiatan seks luar tabii terhadap dua pelajar lelaki sebuah sekolah menengah di Paka ditahan ketika melapor diri di Pejabat Pelajaran Daerah (PPD) di sini, kira-kira jam 9.30 pagi, semalam.

Suspek berusia 32 tahun dari Kampung Nibong di sini, yang mengajar di sekolah berkenaan sejak Mac lalu direman di lokap Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) hingga Rabu ini bagi membantu siasatan kes itu mengikut Seksyen 377B dan 354 Kanun Keseksaan kerana melakukan hubungan seks luar tabii dan menggunakan kekerasan dengan niat mencabul kehormatan.

Ketua Polis daerah, Superintendan Dahlan Mohd Noor, berkata pihaknya akan membuat siasatan rapi terhadap suspek yang masih bujang termasuk membuat pemeriksaan pakar perubatan bagi mendapatkan laporan seksualnya.

“Setakat ini, seorang daripada mangsa berusia 14 tahun sudah menjalani pemeriksaan pakar di Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) Kuala Terengganu dan masih ditempatkan di hospital itu,” katanya.

Sementara itu, Pengerusi Jawatankuasa Pelajaran, Pengajian Tinggi, Sains, Teknologi dan Sumber Manusia negeri, Ahmad Razif Abd Rahman, ketika dihubungi mengesahkan penahanan guru itu.

myMetro: 27 Julai 2009

Tiada ulasan: