Isnin, 23 Mac 2009

Curiga tayar pancit selamatkan guru

KUALA LUMPUR: Perasaan curiga seorang guru menyelamatkan dirinya daripada menjadi mangsa samun dua lelaki menunggang motosikal yang memintanya memberhentikan kereta apabila mendakwa mendakwa tayar belakang keretanya bocor.

Menurut guru berusia 30 tahun itu, ketika kejadian jam 2.45 petang kelmarin di Jalan Ipoh, di sini, dia memandu keretanya berseorangan dalam perjalanan pulang ke rumah di Bukit Beruntung selepas menghadiri seminar di Maktab Perguruan Teknik di Cheras.

Ketika sampai di Jalan Ipoh, dia tiba-tiba dikejutkan dengan kehadiran dua lelaki menunggang sebuah motosikal melambai ke arahnya seperti mahu memberitahu sesuatu.

“Saya kemudian memperlahankan kenderaan dan menurunkan cermin tingkap, dan salah seorang daripada mereka memberitahu tayar belakang kereta saya bocor.

“Anehnya saya tidak merasa ada yang tidak kena dengan keadaan kereta, dan tidak merasa tayar kereta bocor seperti didakwa,” katanya.

Katanya, lelaki terbabit turut mendakwa, kereta berada di belakang beberapa kali memberi isyarat lampu tapi dia tidak sedar.

Mangsa yang memberhentikan kenderaan di bahu jalan, untuk memeriksa keadaan tayar kereta mula curiga apabila lelaki bermotosikal di belakang mula berkejar ke arahnya.

Kerana risau mangsa kemudian segera memecut keretanya meninggalkan dua lelaki terbabit, sebelum berhenti untuk memeriksa tayar di sebuah stesen minyak kira-kira dua kilometer dari tempat kejadian.

Selepas selesai memeriksa mangsa kemudian mendapati, kesemua empat tayar keretanya dalam keadaan baik dan tidak bocor seperti didakwa lelaki bermotosikal itu.

myMetro: 23 Mac 2009

Tiada ulasan: