Isnin, 28 September 2009

8 tercampak daripada kereta api mini

PADANG BESAR: Seorang guru dan tujuh murid sebuah sekolah di Bukit Mertajam, cedera selepas tercampak keluar daripada kereta api mini di pusat rekreasi Gua Kelam 2 di Kaki Bukit, dekat sini, yang mengalami masalah teknikal secara tiba-tiba, semalam.

Guru pengiring perempuan dan seorang pelajar, cedera di kepala dan terpaksa menerima jahitan, manakala enam pelajar dirawat sebagai pesakit luar dan hanya mengalami lebam di tangan dan badan dalam kejadian jam 10.45 pagi itu.

Sebuah gerabak kereta api mini dinaiki 24 murid berkenaan dikatakan menggelongsor turun ketika memasuki gua yang curam selepas bekalan elektrik di situ terputus.

Semua mangsa dari Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) Perkampungan Berapit, Bukit Mertajam, Pulau Pinang dikejarkan ke wad kecemasan Hospital Tuanku Fauziah (HTF), kira-kira 45 kilometer dari tempat kejadian.

Pengarah Jabatan Perhutanan Negeri, Ridzuan Salleh, berkata berikutan kejadian itu, pusat rekreasi ditutup untuk siasatan.

terbaru berhampiran Gua Kelam yang dibuka sejak beberapa bulan lalu, ditutup bagi membolehkan siasatan terperinci dilakukan.

Berita Harian Online: 28 September 2009

Tiada ulasan: