Ahad, 13 September 2009

Yasin Perdana iringi doa, mohon keberkatan



BAGAN SERAI - Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) telah pun berakhir Jumaat lalu. Ini bermakna, debaran pelajar tahun 6 juga telah berakhir.

Kebanyakan pihak sekolah tidak lupa untuk mengadakan majlis bacaan Yasin yang disertai dengan solat Hajat bagi mendapat keberkatan sekali gus mampu melenyapkan rasa debaran yang dihadapi pelajar, guru dan ibu bapa calon.

Majlis membaca Yasin UPSR Perdana telah diadakan di dewan peperiksaan Sekolah Kebangsaan Parit Haji Taib (SKPHT) antara yang tidak ketinggalan menganjurkan Majlis Membaca Yasin Perdana sebelum UPSR bermula 8 September lalu.

Sebelum itu, pada setiap pagi Jumaat majlis membaca Yasin hanya diadakan di surau SKPHT bersama guru Pendidikan Islam dan beberapa orang guru yang berkelapangan. Namun berbentuk perdana itu disertai semua guru sekolah berkenaan.

Bagaimanapun majlis itu tidak dapat disertai ibu bapa pelajar atas arahan Pejabat Pelajaran Daerah (PPD) kerana wabak Influenza A (H1N1) yang sedang melanda sekarang.

Majlis berkenaan diketuai Guru Pendidikan Islam, Mohamad Khairuddin manakala bacaan doa disempurnakan Guru Cemerlang Bahasa Melayu, Mohd Nasir Samsuri.

Sinar Harian: 13 September 2009

Tiada ulasan: